בשורה להורים | מתווה משרד החינוך נחשף: פחות חופשות ויותר שכר

מתווה משרד החינוך לפתרון משבר המורים נחשף: במסגרת המתווה יועלה שכר המורים ומנהלים יוכלו לתגמל מורים מצטיינים | הבשורה להורים: ביטול חופשות 'איסרו חג' והארכת 'בית הספר של החופש הגדול'

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/22 19:10 כז בתמוז התשפב

בשורה להורים | מתווה משרד החינוך נחשף: פחות חופשות ויותר שכר
יפה בן דוד, חוזרת לשולחן המשא ומתן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מתווה משרד החינוך לפתרון משבר המורים נחשף: לאחר פגישות מרובות בין משרד האוצר וגורמים מקצועיים נוספים, משרד החינוך מציג היום (ג') את המתווה שלו לשיפור שכר המורים ופתרון משבר כוח האדם במערכת. 

במסגרת המתווה החדש יועלה שכר מורה או גננת מתחילים ל-9,500 ש“ח ובנוסף לכך יינתן "גמול חינוך" של 1,500 ש"ח למורים שיחנכו כיתות. בנוסף לכך יזכו המורים והגננות ל"מענק התמדה" של 18 אלף ש"ח לאחר 3 שנים במערכת ואחוז המשרה המינימלית למורים מתחילים יעמוד על 70% (במקום 50% כיום). מנגד, מורים יזכו לקביעות רק לאחר שלוש שנים ולא לאחר כשנתיים כפי שנהוג כיום.

מחאת המורים בשבוע שעבר

מחאת המורים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תמרוץ מורים מצטיינים והארכת "בית הספר של החופש הגדול"

גם בשכר מנהלים צפוי שינוי. שכר מנהלים חדשים יעמוד על 20,000 שקלים ויוכל להגיע עד ל-27,000 שקלים. בכך מעגנים במשרד החינוך את מעמדו של המנהל ושכרם של המנהלים יהיה גבוה יותר משכרו של המורה הוותיק ביותר. בנוסף לכך לרשות כל מנהל יעמוד "סל לעידוד מצוינות" - תקציב גמיש לצורך תגמול מורים שייקחו על עצמם תפקידים חדשים במערכת ויצטיינו בהם.

"בית הספר של החופש הגדול" יוארך עד ל-31 ביולי, ויורחב גם לתלמידי כיתות ד'. כמו כן ימי "אסרו חג" יוחלפו בימי חופש שיינתנו למורים במהלך השנה. 

שאשא ביטון

שאשא ביטון צילום: Hadas Parush/Flash90

שרת החינוך: "הזדמנות היסטורית. יש לשים דגש על המורים הצעירים"

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון התייחסה למתווה החדש ואמרה: "יש כאן הזדמנות היסטורית לחזק את מערכת החינוך, לייצב אותה ולהשביח אותה, למען הילדים של כולנו. זו הסדרה אמיתית של עיוותי שכר הקיימים במערכת והעלאת שכר המורים באופן משמעותי. הסכם שכר שכזה, חייב לשים דגש משמעותי על המורים המתחילים, לצד שימור כוח הוראה איכותי ומנוסה שנמצא היום במערכת. השיחות שלנו עם האוצר וההסתדרות עדיין בעיצומן על מנת להביא להסכמות בהקדם".