קבוצת הכדורסל של השומרון בדרך לליגה הלאומית: "עוד נשחק מול מכבי תל אביב"

עם תקציב מזערי ואולם קטן במיוחד, אליצור שומרון עומדת בפני עלייה היסטורית לליגת הכדורסל השנייה בטיבה בישראל וכבר מתכוננת למפגשים פיקנטיים עם אריות הליגה: "המטרה בלאומית היא לא לגרד את התחתית אלא לעלות לליגת העל", אמר יוסי דגן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/05/22 17:45 ט באייר התשפב

קבוצת הכדורסל של השומרון בדרך לליגה הלאומית: "עוד נשחק מול מכבי תל אביב"
יוסי דגן וחברי אליצור שומרון, צילום: יח"צ

בתקופה האחרונה תושבי השומרון הבינו שזה לא משנה אם הם אוהדים של הפועל ירושלים או מכבי תל אביב בכדורסל, הצבע היחיד שקובע זה לבן, כמו צבעי הגופיות של הקבוצה היחידה שמסבה להם גאווה - אליצור שומרון. אחרי שאת העונה הסדירה בליגה ארצית צפון היא סיימה במקום הראשון עם עם 39 נקודות ומאזן מרשים של  17 ניצחונות ו-5 הפסדים בלבד ב-22 משחקים, המשיכה אליצור לדלג גם בפלייאוף מעל הפועל עמק חפר והפועל עכו בשלבי רבע וחצי הגמר.

מחר (ד') ב-19:00 תעלה הקבוצה הבכירה של השומרון למשחק השני שיכול להכריע את זהות אלופת הליגה שתעפיל לליגה הלאומית, זאת אחרי שניצחה ביום ראשון במשחק ביתי בכפר תפוח את הפועל כפר סבא שלום - סגניתה בתום העונה הסדירה בתוצאה 61:68. בקבוצה מתרגשים מאוד לקראת המשחק שיכול לעשות היסטוריה ולהביא לכך ששתי קבוצות מיהודה ושומרון ישחקו בליגה הלאומית, כאשר גם מכבי מעלה אדומים שיחקה שם בעונה האחרונה.

החגיגות עם האוהדים בתום המשחק הראשון בסדרת הגמר

אליצור שומרון הציגה כדורסל מרשים העונה כשהיא קולעת 84.9 נקודות בממוצע למשחק וסופגת 76 בלבד, זאת למרות שאינה מחזיקה בשחקנים בעלי שם וניסיון בליגות המקצועניות. לעומת זאת, יריבתה הפועל כפר סבא שלום, קולעת בממוצע למשחק 78.5 נקודות וסופגת 68.6 ובסגל שלה אפשר לזהות 2 שמות מוכרים לחובבי הכדורסל הישראלי - עדי כהן סבן ששיחק בהפועל ירושלים ושלומי הרוש הוותיק שמוכר מעונותיו הרבות בהפועל חולון שם שימש כקפטן. במידה והמשחק מחר ייגמר בניצחון ביתי של כפר סבא, השתיים ימשיכו למשחק נוסף שייערך ביום ראשון בכפר תפוח.

"באים לנצח כדי לשים את השומרון על המפה"

המועצה האזורית שומרון מתקצבת את הקבוצה בכחצי מיליון שקלים מדי שנה, כאשר ראש המועצה יוסי דגן מצהיר בשיחה עם חדשות כיפה כי, "יבוא יום והטלוויזיה תשדר בשידור חי של אליצור שומרון נגד מכבי תל אביב. תרשום את זה ואנחנו נדבר כשזה יקרה בעז"ה'"

"לפני 6-5 שנים כשהתחלנו את המהלך הזה, היינו בליגה ב', עלינו לליגה א' וכולם התרגשו, עלינו לארצית והמגמה היא לעלות ללאומית ואז לליגת העל. יש לנו תכנית אסטרטגית לשדרוג של כל מערך הספורט ביישובים. אנחנו בונים אולמות ספורט ומגרשים בעלות של 105 מיליון שקל. בכדורסל, גם בנוער וגם בבוגרים יש לנו שיתוף פעולה עם מכבי תל אביב, מקווה שבקרוב יהיה הסכם עם בית"ר ירושלים בכדורגל", הוסיף דגן וחשף: "אני במגעים עם כמה ספונסרים מאוד משמעותיים ועם תורמים גדולים, המטרה היא לעלות ללאומית לא כדי לגרד את התחתית, אלא כמו שעשינו עד עכשיו - תוך שנתיים לעלות ליגה".

בקבוצה יודעים שהעלייה לליגה הלאומית והשאיפות לליגת העל מצריכות תקציבים הרבה יותר גדולים ממה שהורגלו שם עד היום, תקציבים שישמשו להגדלת האולם, רכישת שחקנים ופיתוח מחלקות הנוער. "התקציב של כפר סבא גדול משלנו פי כמה, אצלנו זה מתוך הרוח הספורטיבית והשליחות של השחקנים והאוהדים. הם באים לנצח כדי לשים את השומרון על המפה, ממש כמו שטל ברודי אמר על מדינת ישראל", אמר ראש המועצה האזורית שומרון והדגיש כי, "נשפץ בתקציב של מיליון שקל את האולם בכפר תפוח מיד בסוף העונה. נקווה שנספיק עד תחילת העונה. כרגע אנחנו משקיעים חצי מיליון שקל בקבוצה אבל צריך להגדיל אותו לקראת השנה הבאה. כשישדרו את משחק הגמר בין אליצור שומרון למכבי תל אביב ידברו סוף סוף על השומרון בתחומים של ספורט ותרבות. החזון זה שנהיה 'בירת התרבות והספורט של ישראל'".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן