סרוג, תלמיד ישיבה, כוכב כדורסל: רייאן טוראל בדרך לדראפט NBA

היסטוריה ב-NBA? ראיין טורל, כוכב ליגת המכללות בארצות הברית, נרשם לדראפט ועשוי להיות היהודי הדתי הראשון שמשחק בליגת הכדורסל המובילה בעולם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 18:55 יב באדר ב'

סרוג, תלמיד ישיבה, כוכב כדורסל: רייאן טוראל בדרך לדראפט NBA
צילום: shutterstock

האם ריאן טוראל בדרך לעשות היסטוריה? שחקן "ישיבה מקאביס", ישיבה המשלבת בין אורח חיים דתי ללימודים ומתנשא לגובה של יותר משני מטרים, עשוי להיות השחקן היהודי הדתי הראשון שיעבור את הגשר מליגת המכללות לליגת ה NBA.

טוראל, שהוביל את קבוצתו ל-36 ניצחונות רצופים בליגת המכללות - שיא של כל הזמנים, נרשם לדראפט, האירוע השנתי בו 30 קבוצות ה NBA בוחרות שחקנים צעירים המעוניינים להצטרף לליגה. הדראפט נחשב לאירוע משמעותי המאפשר לשחקנים צעירים מליגת המכללות להציג את כישוריהם, יכולותיהם ונתוניהם בפני הנהלת הקבוצות ולקדם את קריירת הכדורסל שלהם באופן משמעותי.

אוחז במקל משני קצותיו 

טוראל, בנם של יהודים חוזרים בתשובה, הקפיד מגיל צעיר הן על שמירת המצוות והן על פיתוח יכולותיו בכדורסל וכיוון את עצמו להגיע גבוה בענף הספורט הפופולרי. הוא קיבל הצעות ממספר מככלות וקולג'ים ברחבי ארה"ב ובסופו של דבר ל"ישיבה אוניברסיטי" כדי לשמור על אורח חייו הדתי במקביל להתקדמותו המקצועית. עכשיו העבודה הקשה משתלמת ומגיעה לשיאה עם הרשמתו לדראפט.

האם טוראל יעשה היסטוריה?

טוראל הצהיר על רצונו לעשות היסטוריה, לסלול את הדרך ולשמש מודל לצעירים דתיים נוספים שמעוניינים לפתח קריירת ספורט מקצועית וחוששים מהתנגשות בין שני העולמות והוא בהחלט נמצא על הכוונת של מספר קבוצות מובילות, אולם הדרך עדיין ארוכה. ההרשמה לדראפט היא צעד ראשון בלבד. הדראפט, כידוע, מורכב משני סיבובים, ובעוד של-30 השחקנים שנבחרים בסיבוב הראשון יש חוזה מובטח לשנתיים, ל-30 השחקנים שנבחרים בסיבוב השני לא מובטח חוזה והקבוצה שבחרה אותם אינה מחויבת לצרף אותם לשורותיה, אולם לשחקנים שנבחרו אסור להצטרף לכל קבוצה אחרת אלא אם הקבוצה שבחרה אותם אישרה זאת. אז האם טוראל יעשה היסטוריה? חובת ההוכחה עליו.