הירושה של בנט: שיא כל הזמנים בשיעור הזכאים לבגרות

שר החינוך ומנכ"ל משרדו הציגו את "התמונה החינוכית" לשנת הלימודים תשע"ח, ממנה עלה כי שיעור הזכאים לתעודת בגרות וכן שיעור בוגרי 5 יחידות במתמטיקה ואנגלית עלו. הרב פרץ: "תלמידי ישראל מוכיחים כי הדור הזה נפלא. עדיין יש נושאים שמצריכים טיפול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/19 11:53 ח בתמוז התשעט

הירושה של בנט: שיא כל הזמנים בשיעור הזכאים לבגרות
היוצא והנכנס. הרב פרץ ובנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר הסתדרות המורים אמנם תקף את שר החינוך היוצא, נפתלי בנט, אך נראה כי הוא דווקא הותיר ירושה  מכובדת למחליפו הרב רפי פרץ. שר החינוך ומנכ"ל משרדו פרסמו היום (ה') את נתוני "התמונה החינוכית" של החטיבה העליונה לשנת הלימודים תשע"ח (2018), מהם עלה כי שיעור הזכאים לתעודת בגרות עלה ל-69.9%, המהווה שיא כל הזמנים בישראל.

מהנתונים עלה כי שיעור הזכאות לבגרות מבין הלומדים בכיתה יב' עלה בכ- 6,000 תלמידים. עליה של 1.7% לעומת השנה שעברה.

בנוסף, נרשמה עלייה בשיעור בוגרי 5 יחידות במתמטיקה מ-14.3% ל- 15.5%. כמו כן אחוז בוגרי 5  יחידות באנגלית עלה ב-2% ל-37.7%. לצד זה חלה עלייה קלה בשיעור המחברות הפסולות - מ-1% ל-1.1%. שיעור התלמידים שדיווחו על סקרנות ועניין בלמידה עלה ל-53%, ואילו 45% מהתלמידים דיווחו על תחושת הקרבה והאכפתיות בינם לבין המורים (עליה של 2%).

שר החינוך לשעבר, בנט, התייחס לנתונים ואמר: "תלמידי ישראל בשיא של כל הזמנים. פחות ילדים נושרים, יותר מתנדבים, יותר ילדים מסיימים עם תעודת בגרות מלאה, וכל זאת, בעוד שאיכות תעודות הבגרות עולה.תלמידי ישראל מדברים באנגלית טובה יותר, יותר חזקים במתמטיקה ובמדעים, מתנדבים יותר, יותר הולכים לשנת שירות ומכינות. יום גדול למערכת החינוך. תודה לצוותי ההוראה, למנהלים ולתלמידים שהבינו: צריך להתאמץ".

בחינת בגרות. אילוסטרציה

בחינת בגרות. אילוסטרציהצילום: רועי אלימה, פלאש 90

"אני מברך את המנהלים ואת המורים על ההישגים המרשימים שהם רושמים לאורך השנים", אמר הרב פרץ והוסיף כי "מגמת המצוינות בלימודים מתאפשרת, בין היתר, הודות לרוח הגבית שמעניקה השדרה הניהולית במשרד החינוך". לדבריו, "אין ספק שתלמידי ישראל מוכיחים לכולם כי הדור הזה נפלא. עם זאת, עדיין יש שני נושאים שמצריכים טיפול, ואנו מציבים אותם כיעד לשיפור: מעורבות חברתית וסקרנות בלמידה".

עוד ציין שר החינוך כי "החברה הישראלית זקוקה לאזרחים בעלי מודעות ואכפתיות כלפי הסביבה שלהם. זה חשוב, לא פחות ממתמטיקה ומאנגלית. גם הסקרנות בלמידה דורשת התייחסות מעמיקה יותר. התפקיד שלנו, של המנהלים והמורים, לגרום להם עניין ורצון עז ללמוד. שיאמינו בעצמם שהם מסוגלים. תלמידים צריכים לבוא לבית ספר עם ברק בעיניים ועם התלהבות, והאחריות מוטלת עלינו. בכוונתי להוביל שינוי בנושאים החשובים הללו"
 
מנכ"ל המשרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי  "מערכת החינוך משקיעה משאבים רבים לאורך כל השנה כדי לצמצם את הפער ולהמשיך ולזנק קדימה. אבל, מחוללי השינוי המשמעותיים הם המנהלים והמורים שעובדים ללא לאות כדי להבטיח את הצלחת הבוגרים והצלחת המערכת. הם ראויים לכל הערכה והוקרה".