יו"ר ארגון המורים: "מקווה שלשר החינוך הבא יהיה עניין במערכת החינוך יותר משהיה לקודמו"

במכתב ששיגר למורים לקראת שנת הלימודים החדש, תוקף רן ארז את שר החינוך היוצא בנט, ומאיים: "ניאלץ להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/19 20:00 ז בתמוז התשעט

יו"ר ארגון המורים: "מקווה שלשר החינוך הבא יהיה עניין במערכת החינוך יותר משהיה לקודמו"
היוצא והנכנס. הרב פרץ ובנט, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, שיגר מכתב תקיף במיוחד נגד ההחלטות של משרד האוצר, ומאיים להשבית את הלימודים לאחר החופש הגדול. 

"כואב לי לומר דברים אלו, אך למעשה מי שמנהלים את משרד החינוך הם פקידי האוצר, אשר רואים כל החלטה פדגוגית "דרך החור שבגרוש", כותר ארז בכאב. 

יו"ר ארגון המורים מנה מספר דברים עליהם הם הולכים להילחם מול האוצר. בין היתר: אילוץ מורים לעבוד בשבת וללא תגמול, העדר תקן ליועצות בחטיבת הביניים ואילוץ מורים לעבוד בחופשות ללא תגמול. 

ארז הוסיף במכתב הפומבי: "משרד האוצר עדיין לא רואה בתקציב החינוך תקציב שהוא בגדר השקעה, ומוסיף לתפוס אותו כהוצאה, ולראות בציבור עובדי ההוראה שמרטפים, שתנאי העבודה שלהם וביטחונם הכלכלי והתעסוקתי מתאימים לשמרטפים, ולא לבעלי פרופסיה אקדמאים, ואינם חשובים".

"נותרו עוד כחודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים, ואם דבר לא יקרה - לפחות פתרון חלק מהבעיות בהן אנו מטפלים זה זמן רב, ניאלץ להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים", איים ארז.

יו"ר ארגון המורים חתם את המכתב בעקיצה לשר החינוך הקודם, נפתלי בנט: :ממתינה לנו שנה לא קלה, ואני מקווה שלשר החינוך הבא יהיה עניין במערכת החינוך יותר משהיה לקודמו וכי הוא יצליח להפעיל את כוחו הפוליטי מול משרד האוצר כדי לפתור את הבעיות".