כנס מנהיגי החינוך של החמ"ד: "מחנכים את תלמידינו לומר הנני"

מינהל החמ"ד במשרד החינוך קיים את כנס המנהיגות של החינוך הממלכתי-דתי, התשיעי במספר, בהשתתפות אלפי אנשי חינוך, מורים ומורות, מנהלים ומנהלות. יו"ר החמ"ד: "השליחות הגדולה ביותר היא המעשה החינוכי היומיומי, השגרתי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/07/19 14:27 ה בתמוז התשעט

כנס מנהיגי החינוך של החמ"ד: "מחנכים את תלמידינו לומר הנני"
כנס מנהיגי חינוך של החמ"ד, צילום: אתי אורלב

בבנייני האומה בירושלים התקיים אמש (א'), זו השנה התשיעית, כנס מנהיגי החינוך של מינהל החמ"ד במשרד החינוך. בכנס השתתפו אלפי מנהלים ומורים, גננות, מפקחים ושאר בעלי תפקידים במוסדות החינוך הממלכתי דתי לגווניו.

במהלך הכנס נאמו רבנים, מחנכים ואישי ציבור, ביניהם הרב שמואל אליהו, הרב יהושע שפירא, הרב חיים סבתו ועוד. את הכנס הנחתה אשת התקשורת סיון רהב מאיר, ובירכה מארי נחמיאס, ניצולת שואה מתוניס ואם אומנת ל-52 ילדים, בת 92, שהשיאה משואה בטקס המרכזי בהר הרצל ביום העצמאות האחרון, והגיעה לברך את מורי החמ"ד.

כותרת הכנס היתה 'שליחות, מצוינות וקשר אישי', ובחמ"ד ציינו גם את פתיחת שנת המאה להקמת הרבנות הראשית לישראל. בכנס הועלה זכרם של דמויות מופת שהלכו לעולמן בשנה האחרונה, כמו האדמו"ר מקאליב זצ"ל והרב אלישע וישליצקי זצ"ל, וכן התקיימה הכנסת ספר תורה לזכרו של זכריה באומל הי"ד.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר בפתיחת האירוע המרכזי של הכנס: "מטרת החינוך היא בראש ובראשונה לעשות את האדם טוב וישר. זו המטרה שלנו. יש לכם כלים נפלאים לזה, כל אחת ואחד מכם מבינים מה אני אומר. אנחנו ביחד נוביל, אנחנו ביחד נפעל ואנחנו נצליח ביחד. ונבנה עוד קומה על זה, אנחנו רוצים ואנחנו מאמינים בחינוך. הרבה שנים השקעתי בצד הצבאי, אבל מה שינצח את המערכה זה החינוך של הילדים שלנו".

יו"ר החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, בכנס

יו"ר החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, וסגנית יו"ר החמ"ד, אתי אורלב, בכנסצילום: אתי אורלב

יו"ר מינהל החמ"ד במשרד החינוך, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, אמר למשתתפי הכנס: "עסקנו בשליחות, מצוינות, וקשר אישי, ואנחנו זוכים להתחנך עם תלמידינו לתודעת שליחות. מחנן פורת זצ"ל למדנו, שכאשר הקב"ה שואל את אדם הראשון "אייכה", מי שענה הוא אברהם אבינו, שענה "הנני". ואנחנו ממשיכים לחנך את תלמידינו לומר הנני, בכל מה שהחברה הישראלית ומדינת ישראל דורשת מאיתנו.

עוד הוסיף יו"ר מינהל החמ"ד: "החינוך הממלכתי דתי במדינת ישראל, בענווה גדולה, מהווה מודל המשלב בתוכו שמים וארץ, תורה וחיים. כשאנחנו מתפללים לעשות את זה בצורה נכונה, בהקשבה להלכי הרוח בחברה הישראלית, יש בכך מקידוש ה', והמתבוננים בנו אומרים "ישראל אשר בך אתפאר".
אבל השליחות הגדולה ביותר היא המעשה החינוכי היומיומי, השגרתי, של כל מורה, מחנך ומנהל הפוגש את תלמידיו. כמו מחנך שמזמין אליו הביתה לליל הסדר תלמידים שאין להם איפה להיות, כמו מנהל בית ספר שממשיך ללוות תלמיד גם שנים ארוכות לאחר שהוא עזב את בית הספר, וידו לא משה מידו. המעשים הללו זו השליחות הגדולה שלנו, שעליה אני מודה מאוד ואותה העלינו היום על נס".