5 טיפים לצילום הילדים והתחפושות בפורים

כדי שנצליח להוציא מהילדים תמונות מצחיקות ומשמחות הם חייבים להיות רגועים, בוויב הנכון, שבעים וערניים. הקפידו לבחור לוקיישן מתאים ואל תשכחו להתחשב בתאורה

חדשות כיפה סיגל בדלוב 09/03/22 11:32 ו באדר ב'

5 טיפים לצילום הילדים והתחפושות בפורים
צילום: סיגל בדלוב

חג הפורים שהגיע עלינו לטובה מביא איתו התרגשות רבה בקרב הילדים והמבוגרים כאחד. חודשים של תכנונים, מדידות והזמנות ברשת, ואיך שזה מרגש אותנו כל שנה לראות את כל הנסיכות והנינג'ות, חדי הקרן והחיילים.

1. תאריך הצילום: מכירים את זה שאתם מנסים לצלם את הילדים בבוקר יום התחפושות במסגרות? אז לא. באמת שאין צורך להעמיס עוד על היום הלחוץ הזה. עם יד על הלב,  הרי כל התחפושות כבר אצלנו בבית חודש לפני פורים לא? המשלוח מעלי אקספרס כבר מזמן בארון אז למה ברגע האחרון?
קחו לכם יום רגוע שבוע שבועיים לפני החג, ותהפכו את יום הצילומים לחגיגה, למסיבת קדם פורים. צלמו את הילדים בכיף ובנחת. כך תוכלו גם להספיק לבחור את התמונות הטובות ביותר ואולי אפילו להדפיס כמה לסבא וסבתא ולצרף למשלוחי המנות.

צילום: סיגל בדלוב

2. אווירה: כדי שנצליח להוציא מהילדים תמונות מצחיקות ומשמחות הם חייבים להיות רגועים, בוויב הנכון, שבעים וערניים. אני מפעילה מוזיקה פורימית ברקע, או שירים מקפיצים שאוהבים. אפשר לרקוד איתם יחד ולקפוץ לפני שמתחילים להקליק, זה מאוד משחרר. הבטחה להפתעה קטנה בסוף הצילומים גם עוזרת, ואם תחבשו כובע מצחיק או אף של ליצן, זה יעזור להם להיכנס לאווירה ולחייך למצלמה. תנסו!

3. לוקיישן: כמו בכל סשן צילומים, אני משקיעה זמן רב בחיפוש אחר הלוקיישן המושלם. מיקום נכון לתמונה משמעותי ביותר לתוצאה. אם בחרתם לצלם בחוץ תחפשו רקע אחיד כמו עצים, גדר, שביל, ללא אלמנטים שימשכו את תשומת הלב מהילד. כדאי גם להתבונן בצבעי התחפושת ולחפש רקע שיבליט אותו על ידי ניגודיות. או להיפך, צבע שתואם לתחפושת ומשתלב איתה בהרמוניה. למשל, תחפושת אדומה של כבאי או כיפה אדומה או אפילו סופרמן תבלוט על רקע ירוק. תחפושת צהובה של מיניון הייתי בוחרת לצלם על רקע שחור, סגול או כחול שמיים. אם בחרתם לצלם בתוך הבית עשו זאת בפינה רגועה ונקייה מאלמנטים, אפשר קיר חלק ללא תמונות או לפרוש מפה/בד מתוח בצבע חלק ולצלם לפניו. 

צילום: סיגל בדלוב

4תאורה: צילום הוא רישום בעזרת אור. שימוש נכון באור יביא לתוצאה הטובה ביותר ולהיפך, ולכן שימו לב לתאורה שלכם. כשנצלם בחוץ נבחר בשעות בין הערביים או בזריחה. השעה הטובה ביותר לכל צילום היא "שעת הזהב", תוכלו לחפש אותה באינטרנט והיא משתנה לפי השקיעה בכל יום. בשעה זו השמש נמוכה והאור הוא מוזהב ומחמיא מאד למצולמים. לא נצלם בצהריי היום באזור חשוף ולא מוצל כי כך נקבל צללים לא מחמיאים מהשמש על הפנים, אלא אם כן זכינו ביום מעונן בו התאורה טבעית ויפה בכל שעות היום. בחרתם לצלם בבית? נעזר בחלון ובאור השמש שיאיר את הילדים באופן נעים ומחמיא. אפשר גם להשתמש במנורת שולחן ביתית ולהאיר אותם. נשתמש בניסוי וטעייה עד שהתוצאה תהיה מושלמת.

צילום: סיגל בדלוב

5. זוויות צילום והעמדות שונות: אני ממליצה לצלם מגובה העיניים של הילדים, כך הם נראים יותר טבעיים, ובעזרת כיסא התמונות יכולות לצאת מיוחדות ומעניינות. נסו זוויות שונות ואורכי מוקד שונים, צלמו רק פנים וגם את כל הגוף, מביטים למצלמה אבל גם משחקים ורוקדים ומתעסקים באביזר מהתחפושת. לפעמים התמונה הטובה ביותר היא זו שלא מביימים אלא שמתרחשת באמת. 
אם בחרתם לצלם כמה ילדים ביחד תנו להם להתעסק במשהו, להניח יד אחד על השני ולדבר, והצחיקו אותם, אל  תאמרו להם לחייך (הם לא תמיד יודעים איך לעשות זאת והחיוך יוצא מפחיד קצת...מכירים?!) השתמשו בבדיחות, דגדוגים, בועות סבון כדי לרגש אותם וליהנות.

והטיפ הכי חשוב ממני: צילמתם? השקעתם? הדפיסו את התמונות. צרו להם אלבום קטן למזכרת, יש המון תוכנות פשוטות ליצירת אלבום דיגיטלי מודפס, אל תשכחו אותן במחשב עם עוד אלפי התמונות האחרות. הם יודו לכם. פורים שמח! 

הכותבת היא צלמת ילדים, משפחה ותדמית, מתמחה בצילומי סטודיו וחוץ. 

סיגל בדלוב

סיגל בדלוב צילום: תדמית