"חילונים הם רשעים": שיעורים ממכינתו של הרב פרץ נחשפים

"אסור להתקרב לחילונים", "אסור להתגייס לצבא", אלו חלק מהאמירות מעוררות המחלוקת של רבנים במכינת עצם. מהמכינה נמסר: "הדברים נאמרו בדיון בית מדרשי לגיטימי וחבל לנו שהתוכן של השיעורים הוצא מהקשרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/19 08:44 כח באב התשעט

"חילונים הם רשעים": שיעורים ממכינתו של הרב פרץ נחשפים
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

לאחר המתקפה על מכינת עלי והרב אלי סדן, מכינת עצם, שהרב פרץ היה בראשה, נמצאת במתקפה לאחר ששיעורים שנויים במחלוקת נחשפו בערוץ 13. באחד השיעורים נשמע השר פרץ אומר: "אנחנו בצעדי ענק של החזרת הנבואה לישראל, במקום אוניברסיטאות יהיו בתי ספר לנבואה, לאט לאט אנחנו נגיע גם לזה".

https://twitter.com/omrimaniv/status/1166759199617036290

במכינה הקדם צבאית, שצריכה לחנך תלמידים להתגייס לצבא, נשמע רב בכיר אחר במכינה, הרב אסף נאמבורג, שמשמש ראש הישיבה התיכונית נווה, בתיעודים כשהוא אומר אמירות חריפות על חילונים ועל התגייסות לצבא. בין היתר הוא נשמע אומר לתלמידיו: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ איש באמונתו יחיה". על השתלבות עם החילונים אמר נאמבורג: "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".

 אחד התלמידים נשמע שואל "הרשעים זה החילונים?" הרב נאמבורג עונה בלי להסס: "כן, החילונים." התלמיד חוזר ומוודא: "אסור להתקרב אליהם?". הרב משיב: "אסור להתקרב לחילונים". לבסוף התלמיד שואל: "אסור להיכנס לצבא?" והרב משיב כי "אסור להיכנס לצבא".

עוד הוסיף הרב נאמבורג: "אני לא אלך לצבא אם אני יודע שאני מתנגד שם ליראת שמים. עדיף לצאת חילונים? לכפור בשם ולמרוד בו? לצאת סמרטוטים? לאבד מסורת של 2000 שנה? לא להיות כלום? העיקר שיהיה לנו צבא?". 

תגובת עוצם: "המכינה מחנכת את תלמידיה לממלכתיות ונאמנות למדינה בכל תחומי החיים והעבר העשיר שלה ממחיש את זה. הדברים נאמרו בדיון בית מדרשי לגיטימי וחבל לנו שהתוכן של השיעורים הוצא מהקשרו. עצם הרדיפה אחר אמירה כזו או אחרת הוא חלק מקמפיין מתמשך של השמאל הרדיקלי נגד עולם המכינות ועולם התורה". השר פרץ בחר שלא להגיב.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן