"מילואים בגן עדן": גיא הוכמן במונולוג מרגש עד דמעות

בראיון שנערך עמו בחודש שעבר הסביר גיא הוכמן את קטעי הווידאו אותם הוא יוצר, לעתים גם במקומות עוינים לישראל: "אני מעדיף להתמודד עם הדברים שבחוץ ולא עם הדברים שבפנים". לכבוד יום הזיכרון שיתף סרטון אותו הפיק לכבוד יום הזיכרון, בגן עדן, "מזל שהזמן עוצר מלכת במקום הזה, אהה?", והתייחס גם לפצועי הנפש

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 10:01 ד באייר התשפג

"מילואים בגן עדן": גיא הוכמן במונולוג מרגש עד דמעות
צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של גיא הוכמן

גיא הוכמן, הבדרן ואושיית הרשת, מרבה להצחיק אותנו בקטעי וידאו מלאי הומור. מעבר לסטנדאפ הוכמן נוגע לעתים גם בצדדים הקשים היותר של החיים. הוכמן התגייס לחטיבת הנח"ל ב-2006 והיה לוחם עד 2009. אחרי טיול השחרור הבין הוכמן כי הוא נמצא בפוסט טראומה. בראיון שנערך עמו בחודש שעבר הסביר את הסרטונים אותם הוא מצלם גם במקומות עוינים דוגמת קטר: "אני מעדיף להתמודד עם הדברים שבחוץ ולא עם הדברים שבפנים, אני עד היום מפחד להיות לבד".

מזל שהזמן עוצר מלכת במקום הזה, אהה?"

אמש (ב') פרסם הוכמן קטע בו הוא "נמצא" בגן עדן עם יותר מ-20 אלף הלוחמים שנהרגו במלחמות ישראל: "מילואים בגן עדן. אני רוצה לספר לכם מה קורה פה בפלוגה", פתח הוכמן את המונולוג שלו.

"אנחנו מחולקים לכמה מחלקות. פה ליד הרס"פיה יושבים החבר'ה מ- 48, הוותיקים של הפלוגה, טוחנים את החברה מלבנון השנייה בעמדות. בכל זאת, הפרש של 58 שנים. מזל שהזמן עוצר מלכת במקום הזה, אהה?".

המונולוג של גיא הוכמן:

בהמשך תיאר גם את מצבם של מתמודדי הנפש, לוחמים  עם פוסט טראומה: "יש עוד מחלקה מפוזרת בודדים בודדים. חיה למטה, איתכם, מחלקת השוקיסטים. אלה שגופם ניצל אבל הנפש... נשארה בשדה הקרב. חיים מבחוץ, נשרפים מבפנים. לפעמים מתחרטים שלא הלכו יחד איתנו. וכן, זה יכול להיות כל אחד. אתם רק צריכים לזהות, ולעזור, ולוודא שמי ששלח לוחמים לקבל סריטה ידאג עכשיו גם לשים להם פלסטר".

"מילואים בגן עדן. זאת הפלוגה. קיימת כבר 75 שנים ורק מתפללת לא לקבל עוד מחזור חדש. צאו מהבית שבוע על הקבר, תחליפו את נר הנשמה ותחייכו בבכי. ותאהבו את המדינה הזאת ובחייאת תאהבו אחד את השני אתם באותה פלוגה בגן עדן".