אושיית הרשת שהתפוצצה בטיקטוק מגלמת בחורה דתייה: "קצת בא לי טבעי"

שחר חיון, אושיית רשת עם חצי מיליון עוקבים בטיקטוק, פרצה כמעט בבת אחת. בראיון ל"חדשות כיפה" היא מספרת על העצה שקיבלה מהרב ("לא לחשוף יותר מדי"), על הדמות שהיא משחקת בסדרה החדשה של כאן חינוכית ("אהבתי לראות את עצמי צנועה") ועל הדרך שלה להתמודד עם המצב במדינה ("חשוב להמשיך עם הטיקטוק")

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 23/11/23 12:51 י בכסלו התשפד

אושיית הרשת שהתפוצצה בטיקטוק מגלמת בחורה דתייה: "קצת בא לי טבעי"
שחר חיון, מתוך "בני מצווה", צילום: כאן 11

העולם הדתי לא זר לשחר חיון, אושיית רשת עם חצי מיליון עוקבים בטיקטוק וכמעט אותה הכמות באינסטגרם. חיון נמצאת בקשר רציף עם הרב שלה, לו היא מייחסת חלק נכבד מההצלחה. "הרב שלי אמר לי להיות אצילית יותר", היא מספרת, "כל הנסתר שורה עליו הברכה. פחות להראות את עצמי בבגדי ים, לא לחשוף את עצמי יותר מדי. פשוט הבאתי יותר את שחר. שחר המצחיקה, שחר הכיפית, האמיתית".

והעצה התבררה כמשתלמת. הקהל הישראלי הצעיר התאהב באותה שחר הכיפית והמצחיקה, ועד מהרה היא הפכה לאושיית טיקטוק שקשה לפספס. כבר בגיל 17 השתתפה בסדרה "שלטון הצללים" לצד כוכבים כמו חן אמסלם ואביב אלוש, ובשנה האחרונה גילו אותה גם בתאגיד השידור הציבורי, ומיהרו ללהק לסדרה "בני מצווה", שתשודר החל מ-26 בנובמבר בימים א'-ד' בכאן חינוכית ובכאן BOX.

"אהבתי לראות את עצמי צנועה, הרגשתי שזה מהמם לי"

בסדרה החדשה חיון מגלמת את מוריה, אחותה הגדולה של תהילה. שתי האחיות מתמודדות עם גירושין של ההורים, כשהקטנה חווה את הפרידה בצורה קשה יותר, עם הרבה כעס ותסכול. מוריה, הגדולה והבוגרת, מנסה להרגיע את המצב ולגשר בין האחות להורים. "היה מהמם להיכנס לדמות של דתייה קלאסית", חיון מספרת, "מאוד אהבתי את זה. אני במציאות מאוד קרובה לה' ומאוד מסורתית ומאמינה ושומרת שבת. וכן, עוד לא שומרת צניעות".

למרות שהיא בעצמה לא גדלה בבית דתי, חיון מודה שלא נדרש ממנה תהליך כדי להיכנס לדמות. "אני מכירה את העולם הזה", היא מסבירה, "זה קצת בא לי טבעי. אנחנו מאוד מסורתיים בבית, אמא שלי שומרת שבת, אחים שלי שומרים שבת. מתפללים, הבדלה, קידוש, הערכים האלה מושרשים בי". הסדרה עזרה לחיון לראות את עצמה באור קצת אחר: "ראיתי את עצמי צנועה, עם שמלות ומכופתרות, זה שימח אותי. הרגשתי שזה מהמם לי, אהבתי איך שאני נראית. גם הרבה החמיאו לי, הרבה רשמו לי 'יפה לך צנועה'". כשאני שואלת אם תאמץ את הלוק, היא משיבה, "אי אפשר לדעת. הכל יכול להיות".

סדרה חדשה בזמן מלחמה: "למה עוד לא הזמן? להפך"

מהתפקיד בכאן חינוכית, תאגיד השידור הציבורי של ישראל, היא מתרגשת יותר מתמיד. "זה אושר גדול", היא משתפת, "אנשים ראו אותי בטיקטוק ואהבו את מה שראו ואני שמחה שמאמינים בי ככה. אני רוצה להיות השחקנית הכי טובה בעולם, בעזרת השם. אלה הניצנים של הקריירה". בסדרה פגשה שוב את חן אמסלם, לצידה שיחקה כבר לפני שש שנים, והחוויה הייתה נפלאה. "מאוד התחברתי אליה", היא מספרת, "אני באמת חושבת שאין מוכשרת כזאת ולמדתי ממנה מלא, היא בחורה מצחיקה וכיפית. מאוד מעריכה את העבודה שלה והדרך שלה".

למרות המצב הקשב במדינה, החליטו בכאן חינוכית לעלות עם הסדרה. חיון מברכת על ההחלטה. "אני חושבת שזה טוב קצת לתת הפוגה לילדים שגם ככה יושבים בבית". כשאני מעלה תהייה שאולי זה עוד לא הזמן, היא מתנגדת: "למה עוד לא הזמן? להפך, צריך קצת להרים את המורל בעם ישראל ולא לשקוע בעצבות. אם זה נותן לילדים עניין חדש והתעסקות חדשה אני חושבת שזה מבורך".

שחר חיון, מתוך "בני מצווה"

שחר חיון, מתוך "בני מצווה" צילום: כאן חינוכית

"חשוב להמשיך עם הטיקטוק"

חיון בעצמה משתדלת להקפיד על שגרת אימונים קבועה, במקביל להתנדבות מרובה ("מתעסקת בלעשות טוב"). גם את הפעילות בטיקטוק היא המשיכה כרגיל: "זה חשוב להמשיך עם הטיקטוק כי זה נותן הפוגה לצופים", היא מסבירה, "טיפה להצחיק אותם, להחזיר להם את האור לחיים. העליתי סרטון שעומד על חצי מיליון צפיות שאני אומרת בו 'חבר'ה, יהיה בסדר, תרימו את הראש ותהיו באמונה'. הרבה אמרו לי שהם התחזקו מהסרטון הזה. כשהצופים שלי רואים אותי מתאמנת ולאט לאט חוזרת לקצב של החיים שהיו לפני המלחמה, הם מקבלים השראה ומרגישים יותר ביטחון גם הם לצאת ולהתאמן ולעבוד".

לסיום, היא מבקשת להעביר מסר חשוב: "אנחנו חייבים להיות באמונה חזקה ולהבין שאין כמו עם ישראל בעולם, ואנחנו ננצח כי אנחנו תמיד מנצחים", היא מצהירה בביטחון, "בזכות האחדות שלנו ואהבת חינם. אנחנו צריכים לפזר אהבת חינם, להיות ותרנים, לאהוב את כולם ולהיות באמונה. אנחנו נעבור את הכל, כמו שעברנו עד עכשיו".