העיתונאי התחנן: תנו לי נשק ואלך בעצמי

בעיצומו של מבצע "חרבות ברזל" עיתונאי "הארץ" ניר גונטז' גילה כי בנו תקוע בדרום כשהוא מוקף בחוליות דוברות ערבית וירי. העיתונאי ניסה לחלץ את בנו בעצמו, וכשלא הצליח פנה ליאיר גולן בבקשה לעזרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/23 21:04 כב בתשרי התשפד

העיתונאי התחנן: תנו לי נשק ואלך בעצמי
ניר גונטז', צילום: Flash90

לפנות בוקר פרצה מלחמה במדינת ישראל, עם חדירתם של עשרות מחבלים במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, זו שקיבלה מאוחר יותר את השם "חרבות ברזל". מאז דווח באופן רשמי על כמאתיים הרוגים ומעל אלף פצועים כתוצאה מהמתקפה. ניר גונטז', עיתונאי "הארץ", קיבל שיחה מדאיגה מבנו הצעיר, שנמצא תחת אש באזור הדרום. "נסעתי לשם ב-180 קמ"ש ובאורות אדומים", סיפר בחשבון הטוויטר שלו, אך לא הצליח להגיע לבנו.

הטלטלה של העיתונאי ניר גונטז': "הבן שלי מוקף בדרום"

בחוסר אונים ובדאגה עצומה המשיך העיתונאי לעדכן בהתרחשויות. "הבן שלי מוקף כרגע חוליות דוברות ערבית וירי", כתב, "אין עם מי לדבר בצבא ובמשטרה". בהמשך פנה לכוחות הביטחון בתחינה: "תנו לי נשק, הוא מוקף מחבלים. תנו לי להוציא אותו לבד". אלא שהפנייה לא צלחה, והקשר עם בנו נותק. גונטז' השתגע מדאגה עצומה: "אני מתחנן לצבא שיתנו לי נשק ארוך, ומצדי יחיילו אותי ליום מילואים. אם אתם מכירים מישהו שם - תעזרו לי. הסתכלתי במפות. אני יכול לחלץ אותו".

הצבא לא נענה לבקשתו של העיתונאי וסירב לחיילו. גונטז' החליט לפנות ישירות ליאיר גולן, אלוף במילואים בצה"ך, ולבקש ממנו עזרה באופן אישי. גולן ביקש את המיקום והכריז: "אני הולך להביא לך אותו". גונטז' סיכם בטוויטר: "עכשיו הם כבר באוטו של יאיר, בדרך החוצה. וואו. לבי עם כל הנצורים ובני משפחתם".