במהלך החג: הרצי הלוי הלך ברגל למוצב הסמוך לביתו - זו הסיבה

בזמן שהמוני בית ישראל התקבצו על מנת לשמוע שופר בבתי הכנסת היו גם מי שבילו את החג בבסיס. הרמטכ"ל הלוי הלך ברגל מביתו ועד המוצב הסמוך על מנת להתפלל עם החיילים שנשארו בחג בבסיס

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 11:40 ג בתשרי התשפד

במהלך החג: הרצי הלוי הלך ברגל למוצב הסמוך לביתו - זו הסיבה
הרצי הלוי, התפלל עם החיילים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בזמן שרבים מאיתנו בילו את ראש השנה בתפילות בבית הכנסת המקומי, בחר הרמטכ"ל הרצי הלוי ללכת להתפלל עם חיילים שסגרו את החג במוצב צה"ל הסמוך לכביש 443, כך שיתף העיתונאי אריאל כהנא. הלוי, כך מסתבר, צעד מביתו שבכפר האורנים עד למוצב, שם התפלל את תפילת החג יחד עם עוד כעשרה חיילים שהעבירו את החג במקום. בסיום התפילה חזר הלוי לביתו.

רא"ל הרצי הלוי |

רא"ל הרצי הלוי, התפלל עם החיילים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל ביקר בזירת הפיגוע בו נפל לוחם צה"ל במחסום מכבים

לפני כשבועיים וחצי התרחש במחסום מכבים הסמוך פיגוע בו נפל לוחם צה"ל ועוד שלושה נפצעו. הרמטכ"ל, הרצי הלוי, הגיע לאחר מכן למחסום וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. במסגרת התחקיר בו לקחו חלק מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל אבי בלוט ומפקד חטיבת אפרים אל"מ נתנאל שמכה - הוצגו לרמטכ"ל לקחים ראשוניים מהפיגוע, והערכות הכוחות לסיכול והגנה במרחב.

לאחר התחקיר הראשוני, הרמטכ"ל התייחס לתמונת המצב המבצעית בעקבות הפיגועים האחרונים ברחבי יהודה ושומרון, ואמר כי "אנו מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון", ובנוסף אמר כי "גם מהתחקיר של הפיגוע הזה נפיק את הלקחים באופן מיידי".