מגי טביבי: אנחנו מנהלים את החיים בהרבה חזיתות

מגישת החדשות של ערוץ 14, אשת התקשורת מגי טביבי החליטה לכתוב כמה מילים בעקבות פרשת השבוע, "המלחמה הפנימית היא נגד הפחדים, החולשות או ההרס העצמי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/23 15:02 ח באלול התשפג

מגי טביבי: אנחנו מנהלים את החיים בהרבה חזיתות
מגי טביבי , צילום: תומר שלום

אשת הטלוויזיה מגי טביבי שמגישה בכל ערב את מהדורת החדשות של ערוץ 14 החליטה לכתוב לעוקביה הרבים באינסטגרם דבר תורה קצר על פרשת השבוע, בכל שבוע, והפעם, פרשת השבוע היא פרשת כי תצא.

מגי טביבי: הרבה חזיתות



טביבי כותבת כי היא בחרה להתמקד דווקא במצווה שפותחת את הפרשה: "כי תצא למלחמה על אויבך ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו".קריאה ראשונית של הפסוק מעלה כמה סימני שאלה… באיזו מלחמה מדובר? ולמה ההוראה לצאת למלחמה כתובה בכלל בלשון יחיד אם הפנייה היא לעם שלם? אז הנה שתי פרשנויות מעניינות שהצלחתי לגזור מכך".

"לפי האחת - מלחמה כשמה כן היא. נגד אויבנו. וכדי לנצח בה ולהנות מהשלל עלינו לצאת אליה מאוחדים, כאיש אחד בלב אחד, ולכן נוקט כאן הכתוב בלשון יחיד. לפי הפרשנות השנייה והעמוקה יותר… אין הכוונה למלחמה פיזית כפי שכולנו מכירים, אלא דווקא לניהול מלחמה שמתנהלת בתוכנו. מה זה אומר?".

"'כי תצא למלחמה' - זהו הרגע שבו אתה יוצא למלחמה. הרגע שבו החלטת לעשות את הצעד הראשון. "על אויבך" - המלחמה הפנימית היא נגד הפחדים, החולשות או ההרס העצמי. 'ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו' - ברגע שהחלטת לצאת למלחמה כזאת, ה׳ מבטיח שתנצח. רק תבטח בו".

לסיום כתבה מגישת החדשות: "אנחנו מנהלים את החיים בהרבה חזיתות, חלקן קלות, אחרות מאתגרות יותר. הנלמד מכך, היא שכדי לנצח בכל אחת מאותן זירות, עלינו להתחיל קודם כל בזירה שנמצאת אצלנו בפנים".