התפקיד החדש של אילה בן גביר בתקשורת: חיפשתי את הבמה המתאימה

עלון השבת הנפוץ במגזר הדתי, שבו כותבים בין השאר נועם פתחי, אלישע בן קימון ואורי שכטר, מתחדש בסוף השבוע הקרוב בכותבת מפתיעה: אילה בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/23 08:26 ח באלול התשפג

התפקיד החדש של אילה בן גביר בתקשורת: חיפשתי את הבמה המתאימה
בני הזוג בן גביר, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

"גילוי דעת", עלון השבת הנפוץ המגזר הדתי-לאומי חוגג בסוף השבוע הקרוב טור חדש שנכתב על ידי אילה בן גביר, מורה להבעה במקצועה. אילה, רעייתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מצטרפת לשורה של כותבים: ישראל גולדברג ("בדרך לכותל), נועם פתחי, אלישע בן קימון, אלעד הומינר, ד"ר חנה קטן, מאיר דורפמן והרב גבי קדוש. בגילוי דעת מפורסמות מדי שבת ראיון אקטואלי, ראיון מגזיני, "שליפות" - ראיון אחד על אחד ועוד מגוון פינות ומדורים.

בן גביר ורעייתו אילה

בן גביר ורעייתו אילה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אילה סיפרה: "אני אוהבת את השפה העברית, את העושר והיופי שלה ומאמינה גם ביכולת של המילה - יחד עם המעשה. בתור מורה ללשון והבעה, חיפשתי במשך תקופה את הבמה המתאימה לכתוב איך פוליטיקה נראית מהמקום האישי והביתי. תודה לגילוי דעת על ההזדמנות".

מתוך הטור הראשון של אילה: "בתקופה הזאת, לימדתי כמורה ללשון בישיבה ובאולפנה במקביל. בישיבה, כבר בשיעור הראשון, ולא חשוב לאיזו כיתה נכנסתי, השאלה הראשונה הייתה: "רגע, את אשתו של איתמר?". באולפנה, לעומת זאת, השאלה הייתה מגיעה אחרי תקופה של כמה חודשים, אם בכלל. גזרתי מזה שפוליטיקה פחות מעניינת נערות, אבל מעולם לא ערכתי מחקר רציני בעניין.

אחרי חצי שנת לימודים, תלמידה שאלה האם אני אשתו של... והסתובבה לבת מאחוריה בחצי חיוך: "אבא שלך יודע?", מסתבר שאבא שלה הוציא איזו הודעה נגד איתמר, במסגרת מערבולת הבחירות. אותה תלמידה חייכה בחוסר נעימות. עניתי לה בחיוך שאני בטוחה שהיא אוהבת את אבא שלה, אני אוהבת את איתמר, אבל פה בכיתה נמצאות רק היא ואני, ועד עכשיו הסתדרנו מצוין. אין סיבה בעולם שמשהו ישתנה מעכשיו".