אילה חסון נגד המהלך של שלמה קרעי: "דורסני"

עיתונאים רבים השתתפו הבוקר בכנס חירום למען השידור הציבורי, ומחו נגד סיגרתו | מנכ"ל חדשות 12, אבי וייס: "אין לנו ארץ אחרת, אין לנו תקשורת אחרת". יגאל גואטה: "אדון שלמה קרעי - אם תנסה לסגור לנו את הדלת, נבוא מהחלון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 12:33 ז בשבט התשפג

אילה חסון נגד המהלך של שלמה קרעי: "דורסני"
אילה חסון, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

מאות עיתונאים השתתפו הבוקר (א') בכנס חירום למען השידור הציבורי שיזמו ארגון עובדי התקשורת וארגון העיתונאים. בהמשך הבוקר עשרות מהם חסמו את צומת אבן גבירול-מלכי ישראל במחאה נגד הכוונה לסגור את התאגיד.

"חוזקו של כאן 11 חשוב לי היום כמו היה ערוץ 12"

את האירוע הנחתה עיתונאית 103FM ענת דוידוב: "שר התקשורת שלמה קרעי קורא לסגור את התאגיד עוד לפני שבקושי חימם את הכיסא. כנראה ששר בתקשורת חושב ששידור ציבורי לא שווה אם הפוליטיקאים לא שולטים בו. אסור לתת לפוליטיקאים לשלוט בגוף שידור ציבורי. התאגיד עושה עיתונות אובייקטיבית למען הציבור ואת זה אסור להפסיק".

יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי, אמרה כי התאגיד מהווה "מגדלור לשידור ציבורי איכותי". קנטי אמרה כי זה הזמן לסולידריות "כי המתקפה לא החלה על התאגיד ולא תסתיים בו. קריאות ואיומים כבר היו, אפשר רק לדמיין לאן זה עוד יגיע. המאבק הזה רק מתחיל, אנחנו לא ניתן לתאגיד להיסגר. נמשיך לעשות עיתונות חופשית ואיכותית". 

מנכ"ל "חדשות 12" אבי וייס דיבר בשם עובדי "חברת החדשות" ואמר: "זו שעת חירום לעיתונות בישראל. החרב שמונפת על התאגיד צריכה להדיר שינה מעיניי כל אזרחי המדינה, תומכי נתניהו או מתנגדיו. הבוסים של העיתונאים הם לא הפוליטיקאים אלא אזרחי המדינה. הרצון לסגור את התאגיד הוא ממניעים זרים. חייבים את התאגיד - כי אתם הפוליטיקאים לא יכולים לשלוט בו. חדשות התאגיד הם המתחרים שלנו, אבל אנחנו בחדשות 12 נילחם על הזכות של השידור הציבורי להתקיים בישראל. חוזקו של כאן 11 חשוב לי היום כמו היה ערוץ 12. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו תקשורת אחרת".

אבי וייס |

אבי וייס | צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

יואב קרקובסקי: "התפקיד שלנו הוא להשקיע בעוד התפקיד של הערוצים המסחריים הוא להרוויח"

חבר ועד עובדי התאגיד העיתונאי יואב קרקובסקי: "בתאגיד השידור עובדים יהודים וערבים, נשים, חרדים, להט"בים, כל פניה של החברה הישראלית. ביום השואה הבינלאומי רק התאגיד הקדיש את הפריים טיים שלו לנושא. כי זו החובה שלנו, להנגיש את המציאות על מרקע, להעמיק ולהכיר את החברה הישראלית. התפקיד שלנו הוא להשקיע בעוד התפקיד של הערוצים המסחריים הוא להרוויח. 
דמוקרטיה זקוקה לשידור ציבורי חזק עצמאי ואיכותי. מה שעובד לא שוברים. כל קיצוץ יפגע ביכולת שלנו להשביח את המסך. אסור לפגוע במעין הנובע של היצירה הישראלית".

יואב קרקובסקי

יואב קרקובסקי | צילום: Flash90

עיתונאית חדשות 13 אילה חסון: "גדלתי וצמחתי כעיתונאית בתאגיד השידור ואני גאה בכך. אחרי שסגרו את ערוץ 1 פוטרו מאות עובדים שנותרו תלויים באוויר באמצע החיים שלהם, ללא סיבה. זה נעשה בדורסנות ובחוסר ענייניות. אנשים נזרקו בצד הדרך ונותרו אבודים. כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה. אסור למדינת ישראל להישאר ללא שידור ציבורי. אסור שרק בעלי הון יחזיקו בכלי תקשורת. התאגיד משדר הפקות מקור מעולות מבלי להיגרר רק לשיקולי רייטינג. הפקות שמספקות פרנסה לאלפי יוצרים.  השידור הציבורי לא ייסגר, נקודה".

מייסד ארגון עובדי התקשורת וחבר ועד עובדי התאגיד אלירן גבאי: "אנחנו חזית אחת איתנה שלא ניתן לשבור אותה. לא קיצוץ ולא הפרטה. אנחנו גוף מצוין, שרוצים לסגור אותו על אף הישגיו. כי לא על מקצועיות מבקשים למדוד אותנו. התאגיד הוא הפתרון ולא הבעיה".

"חזרות, המפקדת, טהרן, מהצד השני, שעת אפס - אלה נכסי צאן ברזל"

עיתונאית עובדה וחדשות 12 אילנה דיין: "יש דברים שאפשר להתווכח עליהם, כמו פסגת ההתגברות. יש דברים שאמורים להיות מעל לכל ויכוח. חשבנו שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. איך אפשר להתווכח עם מישהו שחושב שאפשר לפזר תקציבים של גוף שידור ציבורי ככה באוויר. חזרות, המפקדת, טהרן, מהצד השני, שעת אפס -  אלה נכסי צאן ברזל. להפריט שידור ציבורית זה להרוג את השידור הציבורי.  בתאגיד מבעבעת יצירה תוססת ואיכותית. אפשר להפיק את קופה ראשית במימון חברת קפה, אבל זו כבר תהיה יצירה אחרת. היום כולנו כאן".

לימוד לזכר הרב שטיינזלץ. אילנה דיין

אילנה דיין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90  

חבר הכנסת לשעבר והעיתונאי יגאל גואטה טען בדבריו כי היה חבר הכנסת היחיד בקואליציה שהתנגד לסגירת התאגיד בראשית דרכו. "השר קרעי רוצה להעביר תקציבים מהתאגיד לטייקונים. לא ניתן לך להשתיק אותנו ולפגוע באלפי עובדים. אתה רוצה לפגוע ביגאל גואטה? בוא תפגע בי. אדון שלמה קרעי - אפ תנסה לסגור לנו את הדלת, נבוא מהחלון. ואם תנסה לסגור את החלון - אנחנו ננפץ את התקרה".

יגאל גואטה

יגאל גואטה | צילום: Miriam Alster/FLASH90