ליבילנד משתפת בקושי הכלכלי של הגירושין: "מצאתי את עצמי עם 400 שקל בכיס"

אושיית הרשת המוכרת נוהגת לשתף לא פעם ברגעים מחייה האישיים והפעם היא חלקה את הפרטים הכי כמוסים והכי מכאיבים, כדי לסייע לנשים אחרות: "עברתי דברים ממש קשים" | הרב יעקב נחימובסקי: "סותרת את עצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/22 14:40 כט באלול התשפב

ליבילנד משתפת בקושי הכלכלי של הגירושין: "מצאתי את עצמי עם 400 שקל בכיס"
ליבילנד, צילום: מתוך "מדברים עם עדן הראל", ערוץ 14

אחת מהאושיות הכי אהובות ומוכרות באינסטגרם, החב"דניקית ליבי נחימובסקי, הידועה בכינויה ליבילנד, יצאה לאחרונה בהודעה מטלטלת עם הבשורה על הפרידה מבעלה ואבי ששת ילדיה, הרב יעקב נחימובסקי. "מתפללת בליבי שאצא מחוזקת מהתקופה הלא פשוטה שאני עוברת", סיפרה ביום הולדתה. 

בראיון שהעניקה ליפעת הללי אברהם ופורסם בסוף השבוע במגזין מאקו, סיפרה נחימובסקי באריכות רבה על ההחלטה שהובילה לפרידה, על הילדים, ועל הקושי הנלווה אליה. "אני רוצה שהכתבה הזו תיתן כוח לאישה שנמצאת איפה שאני הייתי לפני חמש שנים. לא יודעת אם אחרי שהיא תקרא היא תארוז, אבל אולי היא תגיד, 'בעצם גם אני בוחרת לא לראות דברים'. אני רוצה שנשים לא יגידו 'אם ככה אני חיה אז זה כנראה מה שמגיע לי'". 

"יש לי כסף לחשמל ושכר דירה אבל לא יותר מזה"

ליבילנד, שמתפרנסת מתוכן שהיא מייצרת ברשתות עבור מאה אלף העוקבים באינסטגרם, התייחסה לקושי הכלכלי. "הגעתי לרמה שאם אני לא מבקשת עזרה, לא יהיה לי. אבא שלי בא אליי ובדרך קונה לי בסופר, אמא שלי קנתה את ספרי הלימוד. האחיות שלי מנקות לי את הבית. לא הייתי יכולה לחיות בלי המשפחה שלי, כרגע אני המפרנסת היחידה". עוד הוסיפה, "יש לי כסף לחשמל, שכר דירה, אוכל, לא יותר מזה. אני כל הזמן אומרת להם, 'כשיהיה לי אני מבטיחה לקנות לכם'. אני רוצה להאמין שבסוף ייקבעו מזונות, כי אני לא אשרוד את כל זה לבד. בינתיים אני מעבירה מסר לילדים – תודו על מה שיש, אל תהיו גרידיים. והם יודעים ומעריכים, בוודאי כשזה לא הדברים הבסיסיים. נגיד, יש להם עכשיו סיורי סליחות, ועל זה אני משלמת 200 שקל לכל אחד".

ליבי הזכירה אירוע מסוים, הממחיש היטב את המצוקה הכלכלית, שמלווה נשים רבות. "בשישי האחרון מצאתי את עצמי עם 400 שקל בכיס, והבנתי שזה הכסף שיש לי להכין שבת. אשכרה רק זה. אני מסתכלת בעגלה, משאירה רק עוף, דג, יין לקידוש, ובקופה אני אומרת, 'כשזה מגיע ל-400, תגידי לי'. ואני עם דמעות, זה ממש עצוב. סורי שזה נשמע מסכן, אבל זה גם הכישרון שלי ושל הרבה אימהות שהיו ככה. עם ה-400 שקל הילדים אמרו לי שזו הייתה ארוחת השבת הכי טעימה שהייתה לנו אי-פעם". 

עברתי דברים קשים שלא מאחלת לאף אישה לעבור

היא נישאה בגיל 18 וילדה ברצף ששה ילדים עד גיל 26. לדבריה, זה היה אחד הקשיים שמנעו ממנה לקום וללכת. "הייתי ילדה, לא סיימתי לגבש את הזהות שלי. רק היום אני עושה טיפול שבו אני שואלת מי אני ומה אני, כי דילגתי על השלב הזה שכולם צריכים לעבור בגיל ההתבגרות". היא לא חושפת מה הוביל לגירושין, רק אומרת, "כשהייתי נשואה וכולם היו קטנים. הדרך שלי לשרוד הייתה להעלים עין מדברים שעברתי, ושאני לא מאחלת לאף אישה לעבור, דברים קשים. ממש קשים. בתוך הבית. אני לא מעוניינת לשתף רק בגלל הילדים".

בתגובה, שיתף בעלה לשעבר, הרב יעקב נחימובסקי, את הדברים הבאים בסטורי שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו: "אישה שעסוקה בערב ראש השנה, היום הקדוש, בהכפשות ולכלוכים חסרי שחר שסותרת את עצמה באופן די מעורר רחמים מתוך רדיפה אחרי כמה לייקים לא ראויה ליחס ותשומת לב".