שומרת נגיעה: יובל דיין סירבה בנימוס להושטת היד של ביידן | צפו

במהלך הטקס החגיגי בבית הנשיא ביצעו יובל דיין ורן דנקר עיבוד מיוחד לשירים "לו יהי" ו-"Let It Be" של "החיפושיות". בסיום השירה ניגשו הרצוג וביידן ללחוץ את ידי הזמרים וביידן הופתע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/22 18:37 טו בתמוז התשפב

שומרת נגיעה: יובל דיין סירבה בנימוס להושטת היד של ביידן | צפו
יובל דיין מסרבת בנימוס, צילום: צילום מסך

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל קיבלו אחר הצהריים (ה') את הנשיא ג'ו ביידן ברחבת הטקסים שבבית הנשיא. משם נכנסו לאולם בית הנשיא, בו חתם ביידן על ספר האורחים. בתום פגישת העבודה יצאו לחצר בית הנשיא, שם נשאו הצהרות לתקשורת. לאחר שהעניק הרצוג את עיטור הנשיא לביידן ביצעו הזמרים רן דנקר ויובל דיין שיר לכבודו של הנשיא האמריקאי.

השניים ביצעו עיבוד מיוחד לרגל האירוע לשירים "לו יהי" של המשוררת והמלחינה נעמי שמר, ו-"Let It Be" של להקת הרוק הבריטית "החיפושיות". לאחר סיום השירה ניגשו שני הנשיאים ללחוץ את ידם של דיין ודנקר, אלא שיובל דיין החוזרת בתשובה, נאלצה להודות לנשיאים בלי ללחוץ את ידם מסיבות דתיות.

"אני כל כך מתרגשת מהמעמד ומהזכות שניתנה לי, בשבוע האחרון במהלך ההכנות לטקס דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה", נכתב בהודעה שפורסמה מטעמה של דיין. "לא הייתה לי חלילה כל כוונה לפגוע, אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על כל התגובות המרגשות, והמון אהבה".

צפו בשיר ובסירוב:

נזכיר כי בחודש שעבר דיין הוציאה שיר חדש, והסבירה כי קיבלה אומץ לדבר על תהליך החזרה בתשובה שלה. "בכתיבת המילים קיבלתי אומץ לדבר בפתיחות על המסע שלי בעשר השנים האחרונות, על הילדות באשדוד, דרך הפרסום ועד החזרה בתשובה. השיר קיבל לחן קליל וקצבי, ומספר את הסיפור בצורה כנה ושמחה. רביד וישי, שני יוצרים אדירים, שהכי סיקרנו אותי בתקופה האחרונה. ואכן העבודה אתם הייתה חוויה עצומה, נהניתי מכל רגע".