יובל דיין: "מכיתה א' אני כותבת בס"ד במחברת. מה כולם נזכרו שאני דתייה?"

הזמרת והיוצרת יובל דיין מספרת על ההתקרבות לדת, "המשפחה שלי היא מרוקאית מסורתית, שני ההורים שלי באו מבתים דתיים", על השירה מול גברים. "אני מבינה את ההלכה הזאת, אבל אני לא מקיימת אותה. אין לי עניין מול הדבר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/22 09:27 כו באדר א'

יובל דיין: "מכיתה א' אני כותבת בס"ד במחברת. מה כולם נזכרו שאני דתייה?"
יובל דיין, צילום: יובל בניאן

יובל דיין, הזמרת והיוצרת המצליחה, פותחת הכל על ההתקרבות לדת, שמירת השבת, הבגדים הצנועים והשאיפה להקים בית שומר שבת. בראיון לאפרת וכטל ממאקו סיפרה דיין על החזרה בתשובה לפני שמונה שנים.

"אלו תמיד כותרות דרמטיות – 'חזרה בתשובה'. זה לא בדיוק ככה. אם אתמול עשיתי משהו שאני מתבאסת עליו, אז היום יש לי מקום לעשות על זה תשובה. אם אני מדברת לא יפה לאדם, אם אני מתנשאת על מישהו – היום אני מאמינה שזה לא סבבה", אומרת דיין.

"מכיתה א' אני כותבת בס"ד במחברת. מה כולם נזכרו שאני דתייה?"

דיין שיתפה גם בשיתפה ברקע המסורתי שלה: "המשפחה שלי היא מרוקאית מסורתית, שני ההורים שלי באו מבתים דתיים, זה לא היה חריג. מכיתה א' אני כותבת בס"ד במחברת. מה כולם נזכרו שאני דתייה? זה תמיד היה שם. גם כחילונית הייתי אדם יותר שמור, זה תמיד היה שם. התחנה הקריטית הייתה לפני שמונה שנים, כשהתחלתי לשמור שבת, זה תהליך".

"העולם של היהדות, הרוחניות, פוגש הרבה יוצרים, כי זה תדר דומה", אומרת דיין על גל החזרה בתשובה, "אני מכירה הרבה אמנים שמחליטים שלא לעבוד בשבת, ולהתחבר למקום הזה שבו יש משהו ששומר על חיבור לקרקע".

ומה עם קול באישה בערווה? "מבינה, אבל לא מקיימת"

כשדיין נשאלת על קיום ההלכה האוסרת על נשים לשיר מול גברים היא לוקחת צעד אחורה. "אני מעריכה את אתי אנקרי, למשל, שבחרה להופיע רק בפני נשים, ואני מבינה את הבחירה שלה. אבל אני לא נמצאת במקום הזה כרגע. אני מבינה את ההלכה הזאת, אבל אני לא מקיימת אותה. זה לא הופך אותה ללא ראויה או לא רלוונטית. אני לא לועגת לדברים שאני לא מצליחה לעשות. יש את התורה ויש אותי וזה איפה שאני ממוקמת ביחס אליה. זה פשוט עבורי להופיע בפני גברים, אין לי עניין מול הדבר הזה".