קארין קליינברג כואבת: מצפים ממני לכתוב על דכאון אחרי לידה

האושייה הסרוגה חוגגת ושמחה עם בנה הטרי, איתי, וכותבת על התחושות של אחרי הלידה: "בסוף אנחנו שונות! כל אישה מתמודדת שונה, כל אישה והסיפור לידה שלה… אני מודה לבורא עולם שלא נאלצתי להתמודד עם המצבים האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/22 11:32 יד בסיון התשפב

קארין קליינברג כואבת: מצפים ממני לכתוב על דכאון אחרי לידה
צילום: מיכה לובטון ויח"צ רשת 13

לאחר הריון מתוקשר במיוחד ברשתות החברתיות ולידה משמחת, הזוג יוצא המירוץ למיליון קראו לבנם איתי. בשבוע שעבר שיתפה קליינברג את עוקביה בסיפור הלידה שלה, ולאחר יומיים שיתפה את חלקו השני של הסיפור. היום (ב') כתבה קארין על הציפיה אותה הרגישה לאחר הלידה.

"זה מחזק להזדהות"

קליינברג פתחה וכתבה: "יש איזו ציפיה ממני לכתוב על דאון אחרי הלידה, על הכאבים והקושי עם התפרים, על חרדות כאימא טרייה… ושתקתי עד עכשיו כי לא ידעתי איך לומר לכן 'לא חוויתי את זה'. כשמישהי מבקשת ממני לדבר על זה אני מבינה שהיא עברה את זה וחשוב לה לשמוע שעוד משהי עברה את זה! כי זה מחזק להזדהות… מי כמוני יודעת".

"כששיתפתי על הקושי בהנקה", נזכרה קארין, "ההזדהות שלכן הייתה לגמרי חלק מהכח שקיבלתי. הלב שלי תמיד כותב לכן. על הכל. אני אדם של רגשות. אם קורה לי משהו - זה תמיד נכתב . הכתיבה בשבילי היא ריפוי. אתן כותבות לי 'הלידה שלך נחשבת לידה קשה' אבל לא חוויתי את זה כך. הרגשתי שהייתה לי חווית לידה מדהימה! לא סבלתי, לא בכיתי מכאבים, ההתאוששות שלי הייתה נורמלית ולא דרמטית גם אחרי שהייתי בחדר ניתוח…משום מה קיבלתן רושם שאני עם מלא חתכים כי לקחו אותי לחדר ניתוח ״ובטוח שאני כאובה ביום יום שלי…".

"בסוף היום אנחנו שונות"

קליינברג כתבה כי היא לא חזרה לעצמה מאז הלידה, "בסופו של יום ילדתי! הגוף שונה, יש לי כאבים בגב תחתון כשאני מתכופפת להחליף לאיתי, אני מתעוררת כל שלוש שעות, אני לא תמיד מוצאת זמן לאכול, אני עם מדי ב׳ (פיג'מה) בכל יום ויום, אני כמעט ולא יוצאת מהבית, הגוף שלי עדיין חלש ואני יודעת שזה בסדר גמור כי אני אחרי לידה!. האם אני עצובה בגלל זה ? לא. האם אני מאושרת? כן!! אתן לא מבינות כמה אני מאושרת שזכיתי בנס המטורף הזה".

לסיום, האושיה הסבירה את דבריה: "בסוף היום אנחנו שונות! כל אישה מתמודדת שונה, כל אישה והסיפור לידה שלה, כל אישה עוברת מסע אחר… אני מודה לבורא עולם שלא נאלצתי להתמודד עם המצבים האלה. אני מודה לו שהשאיר בי טעם חיובי מהלידה. ברור לי ששום דבר לא מובן ואני שמחה שעכשיו בורא עולם נתן לי שמחה ואור גדול בחיים. חיכיתי לזה. התפללתי לילד הזה. עברתי משבר, בכי וחרדות בעקבות ההפלה - ואני מרגישה שעכשיו טוב. עכשיו בורא עולם נותן לי זמן לשמוח. והיום אני שמחה. תשמחו איתי על זה", ביקשה מעוקביה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן