עקיבא חושף את המנהג המיוחד שלו ביום הזיכרון

היוצר האהוב שיתף עם עוקביו ברשתות החברתיות את תחושותיו הקשות מיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, והסביר מדוע הצפירה היא הזמן הכי קדוש בשנה, "הדמעות לא מפסיקות לרדת, כמו ברז פתוח שמישהו שכח לסגור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 11:38 ג באייר התשפב

עקיבא חושף את המנהג המיוחד שלו ביום הזיכרון
עקיבא, צילום: שי פרנקו

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה הגיע לשיאו עם הישמע צפירה בת שתי דקות ברחבי הארץ בשעה 11:00 בבוקר. המונים משתתפים בטקסי הזיכרון השונים בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ ובהר הרצל מתקיים הטקס הממלכתי בהשתתפות נשיא המדינה וראש הממשלה. 

הזמר והיוצר עקיבא תורג'מן שיתף הבוקר (ד') את עוקביו ברשתות החברתיות על חוויותיו האישיות מהיום, וסיפר על מנהג מיוחד שהוא מקפיד עליו. "ביום הזה אני עונד את הדיסקית מהצבא. זה יום שנוגע בכל הנימים החשופים שלי, החוויות מהצבא, החברים והקרובים שאיבדתי במלחמות ובפיגועים. 
והדמעות לא מפסיקות לרדת, כמו ברז פתוח שמישהו שכח לסגור". 

/>
"אבא שלי, הרב דוד תורגמן, אומר שהצפירה של יום הזיכרון היא אולי הזמן הכי קדוש בשנה אפילו יותר מיום הכיפורים. כי לרגע אחד כ-ו-ל-ם עוצרים. שותקים. אף אחד לא קורא עיתון או אפילו סתם ממשיך לנסוע. כולנו מתקשרים במחשבה אחת עמוקה. רגע שהוא שיא האחדות שלנו. 'מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ', ה'אחד' הזה הוא הסיבה וההצדקה לקיום שלנו בארץ. אפשר לחשוב שזה יום שעוסק במוות,  אבל זה בדיוק ההפך! זה יום שעוסק בקדושת החיים. כששומעים את המילים שכתבו החיילים שלנו לפני שנהרגו על קידוש ה'. 'זו זכות גדולה ואם כבר למות אז רק ככה' (בראל חדריה שמואלי ז"ל)
'לחמתי בכבוד ואני שמח. תהיו בטוחים שאני שמח, חשוב לי שתדעו את זה' (דניאל פומרנץ ז"ל)".