משבר בתאגיד השידור: המנכ"ל אלדד קובלנץ הודח

אחרי פרסום מסקנות ועדת פרוקצ'יה שקבעו כי יחסי האנוש בתאגיד הוזנחו, וברקע הסכסוך של יו"ר מועצת התאגיד עם המנכ"ל, הודיע האחרון כי הוחלט להדיחו בעוד חודש והבהיר: "בכוונתי להילחם בהחלטה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/22 11:08 כז בניסן התשפב

משבר בתאגיד השידור: המנכ"ל אלדד קובלנץ הודח
אלדד קובלנץ, מנכ"ל התאגיד המודח, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תאגיד השידור הציבורי עובר טלטלה גדולה בימים האחרונים, כאשר המנכ"ל אלדד קובלנץ, שלח הבוקר (ה') מכתב לעובדים ובו הודיע כי הדיחו אותו מתפקידו אחרי שבע שנים, ולמרות שנותרה עוד שנה עד לסיום החוזה שלו בתאגיד: "אמש הודיע לי יו"ר המועצה, מר גיל עומר, על הכוונה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להילחם בהחלטה".

המכתב נשלח במייל לכל עובדי התאגיד, ונחתם בדברי קובלנץ: "מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי". על פי ההערכות, קובלנץ צפוי לפנות לבית הדין לעבודה במטרה לבקש צו מניעה לסיום העסקתו.

הודעת קובלנץ לעובדי התאגיד

הודעת קובלנץ לעובדי התאגיד צילום: צילום מסך

החלטת יו"ר המועצה גיל עומר על סיום העסקת קובלנץ מגיע ברקע הסכסוך המתמשך בין השניים ואחרי פרסום מסקנות דו"ח ועדת פרוקצ'יה מהן עלה כי בתאגיד עובדים רבים דיווחו על התעמרות בעובדים ותרבות ארגונית קלוקלת. הוועדה קבעה בנוסף כי יחסי האנוש ויחסי העבודה בארגון הוזנחו והאחריות לכך מוטלת על המנכ"ל המודח קובלנץ.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן