עידן רייכל משתף ברגעי הפחד: "אולצתי לרדת לשולי הדרך על ידי נהגים בדואים אלימים"

הזמר והיוצר עידן רייכל משתף את העוקבים במספר היתקלויות עם צעירים בדואים בזמן שהוא נוסע דרומה: "אולצתי לרדת לשולי הדרך, הנגב הוא באמת מערב פרוע. זה לא מאבק אישי של איתמר בן גביר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 19:23 ד בניסן התשפב

עידן רייכל משתף ברגעי הפחד: "אולצתי לרדת לשולי הדרך על ידי נהגים בדואים אלימים"
עידן רייכל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האלימות בנגב הולכת ומתגברת והזמר והיוצר עידן רייכל משתף היום כי גם הוא נפל קורבן לצעירים בדואים בדרום שלטענתו הם, "אלימים ומאיימים". רייכל שסיפר כי הוא אוהב לנסוע לאילת ברכב הפרטי מחה, "זה לא מאבק אישי של איתמר בן גביר".

"אולצתי לרדת לשולי הדרך על ידי נהגים בדואים"

רייכל סיפר בפייסבוק: "פעם, פעמיים בשבוע, אני לוקח את הרכב, ונוהג הלוך חזור לאילת. מעדיף רכב, על הטיסות. פעמיים בשנה האחרונה - אולצתי לרדת לשולי הדרך, על ידי נהגים בדואים, אלימים, מאיימים. פעמיים גם התחלתי לנסוע מהר מאד, בבריחה מהם, כי הייתי בתחושה שעוד רגע אני נשאר בלי רכב ובלי כלום".

על המצב בנגב כתב רייכל: "תחושת חוסר האונים, כשאתה נתון לגחמות של פורעי חוק, היא איומה. אי השליטה בחייך באותם רגעים, המענה האומנם מהיר של המשטרה שעדיין רק מאפשר להם לעקוב אחר מיקומך, אבל בגלל המרחקים העצומים לא מאפשר להם לשלוח ניידת לכל נקודה בזמן מהיר - כל אלה משאירים אותך אבוד, במדינה שלך. בדרך לחופש, טיול, הופעה או עבודה. בפעמים האלה אתה מרגיש שהנגב הוא באמת מערב פרוע. בשליטה מוחלטת לשרירות ליבם של עבריינים בדואים. או סתם בריונים".

"לא מאבק אישי של איתמר בן גביר"

על המאבק להחזרת השליטה בנגב הוסיף רייכל: הוא לא כלי פוליטי, לא איזה תווית או נושא שעליו צריך להתווכח, והוא בטח לא עיניין של ימין ושמאל, וגם לא ״מאבק אישי של איתמר בן גביר, אני הייתי שמח שנחיה כולנו בשלום, אבל אם כבר מישהו אמור לחשוש- אז לא אזרחים שומרי חוק, להחזיר מיד את השליטה, החוק, והסדר לכבישי הדרום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן