כמו בסרט: בדואים שדדו תכשיטים בשווי מיליון שקל ונעצרו במארב של הימ"מ

שישה בדואים שדדו תכשיטים ושעונים בשווי מיליון שקלים באשקלון ותכננו לבצע את השוד גם בחנות בקריית גת. לוחמי ימ"מ ומשטרה שידעו על השוד המתוכנן ארבו להם בתוך החנות, ואחרי עימות ומרדף - חוליית השודדים נעצרה וכעת הוגש נגדה כתבי אישום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/01/22 18:43 א בשבט התשפב

כמו בסרט: בדואים שדדו תכשיטים בשווי מיליון שקל ונעצרו במארב של הימ"מ
גנבו 100 שעונים יוקרה, אילוסטרציה, צילום: Mendy Hechtman / Flash90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שישה נאשמים מהפזורה הבדואית, אשר פרצו לחנויות תכשיטים באשקלון ובקרית גת ושדדו בחנות באשקלון תכשיטי זהב ושעונים בשווי של כמיליון שקל.   

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון, הנאשמים תכננו להתפרץ לחנויות תכשיטים ולשדוד מהן סחורה. במסגרת הקשר ולשם קידומו, הצטיידו הנאשמים בכלי רכב, כולל כלי רכב בעלי לוחיות זיהוי מזויפות, טלפונים וכלי פריצה ותקיפה שונים.

ב-3 בדצמבר, התפרצו חלק מהנאשמים לחנות התכשיטים "גלאור" באשקלון,  לאחר שהתנגשו במכוון עם הפגוש האחורי של ג'יפ ושברו זכוכית בחזית החנות. הנאשמים גרפו אל תוך שקי בד שעונים ותכשיטים שהיו על המדפים מאחורי זכוכית מחוסנת ובתוך המגירות בחנות. על אף האזעקה שהופעלה בחנות שכללה גם מיסוך עשן, מילאו הנאשמים שני שקים גדולים בתכשיטי זהב ויהלומים ומעל 100 שעוני "RADO", בשווי כולל מוערך של יותר ממיליון שקלים, ונמלטו מהמקום.

לוחמי ימ"מ

לוחמי ימ"מ ארבו לשודדים ועצרו אותם, ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

מספר ימים לאחר מכן, הגיעו הנאשמים לחנות "רויאלטי" במרכז קניות "ישפרו" בקרית גת. בסמוך למרכז הקניות ובתוך החנות הוצבו מבעוד מועד כוחות משטרה של ימ"ר נגב ולוחמי ימ"מ. הנאשמים נכנסו לחנות, כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות, ובידיהם סכין, מברג ארוך, פטיש, אלה ושקים גדולים. בעקבות מארב משטרתי והתנגדותם למעצר, תקפו הנאשמים את הלוחמים. חלקם החלו להימלט ונעצרו לאחר מרדף ותוך סיוע כלבן משטרתי.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, התפרצות, היזק בזדון, נסיון שוד בנסיבות מחמירות, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועוד. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

בבקשת המעצר צוין, כי "הנאשמים פעלו בשיטתיות, נועזות ולאורך זמן ככנופיה מאורגנת היטב, גרמו נזק רב לחנות אחת ורק עקב פעילותה של משטרת ישראל נעצרו בטרם השלימו את תכניותיהם לשדוד חנות נוספת עד תום".