10 דברים שלא ידעתם על עידן עמדי: סגן אלוף ישראל בטקוואנדו וכוכב בנטפליקס

הזמר והשחקן המפורסם חגג יום הולדת 34, ולרגל המאורע המשמח, הכנו עבורכם לקט עובדות מעניינות על האיש שמספק לנו מוזיקה איכותית כבר למעלה מעשור

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 17:20 יט באדר א'

10 דברים שלא ידעתם על עידן עמדי: סגן אלוף ישראל בטקוואנדו וכוכב בנטפליקס
עידן עמדי , צילום: Flash90

1. עידן הוא ירושלמי מלידה, בנם של טובה ורוני, אחיו הקטן של אלעד וסבו עלה מכורדיסטאן ארצה עוד לפני קום המדינה. 

2עידן עמדי פרץ לחיינו בשנת 2010, בעונה השמינית של הריאליטי המוזיקלי, "כוכב נולד", והגיע למקום השני, זאת לאחר שכבר באודישן ריגש עם השיר שכתב "כאב של לוחמים", שאף נבחר כשיר השנה של גלגלצ בשנה לאחר מכן. 

3. עידן נשוי למרים בנימינוב, אותה פגש בתיכון פסגת זאב בירושלים. השניים ניהלו מערכת יחסים ארוכה עד שנישאו במאי 2018, ושנה לאחר מכן נולדה בתם הבכורה, יעל שירין. על הלידה סיפר הזמר בראיון, "זאת חוויה מדהימה, שעוד ייקח לי זמן לעכל. אתה מסיים את החוויה הזו כשאתה מעריץ את האישה שלך".

4. בצבא שירת עידן כלוחם בגדוד 603 של חיל הנדסה קרבית, והשיר "כאב של לוחמים" עוסק בחווית השירות הצבאי. על כך סיפר בראיון, "פוסט־טראומה זה לאו דווקא להתעורר באמצע הלילה מזיע מסיוט. לפעמים זה יכול לבוא לידי ביטוי גם בסגנון החיים שלך - למשל, שאתה רוצה להיות כל הזמן בשליטה. אני רואה את זה על עצמי אפילו במקום שלי בתעשיית המוזיקה". 

5. עידן מתמחה באמנויות לחימה שונות, בהן טקוואנדו ואגרוף תאילנדי. עוד בשנת 2005 זכה בתואר סגן אלוף ישראל בטקוואנדו. 

6. ארבעת האלבומים שהוציא: עידן עמדי, בזמן האחרון, רצינו להיות, חלק מהזמן, הגיעו כולם למעמד של אלבומי זהב. 

עידן מככב בסדרת הפעולה הישראלית, פאודה, שמככבת בנטפליקס

7עידן עמדי צפוי להופיע בטקס הדלקת המשואות הממלכתי שיפתח את חגיגות יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. כזכור, את הטקס המיוחד שיעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות", ינחו שתי עיתונאיות חדשות 12 ו-13, אלמז מנגיסטו והילה קורח.

8. לאחרונה חשף עידן כי הוא ואשתו עברו לגור בנווה אילן. 

9. בבחירות סבב א' בשנת 2019, הצביע עידן למשה כחלון בראש מפלגת כולנו. אולם, בסבב הבחירות הנוסף שהגיע אחר כך כבר סירב להצביע, נמאס לי מחוקי הפורמט, ובכנות - הרגשתי שאני כבר לא יודע מה קורה", סיפר בראיון. 

10. בשנים האחרונות עידן מככב בסדרת הפעולה הישראלית, פאודה, שמככבת בנטפליקס. בעונה הרביעית שצפויה לעלות בקרוב ב-yes, יוצאים המסתערבים, וביניהם גם דמותו של שגיא צור, לפעולה במספר יעדים מחוץ לגבולות ישראל. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן