חמש שנים למותו של מאיר בנאי: "כמה הייתי צריך אותו כחלק מההתמודדות עם האובדן"

ביום השנה לפטירתו של הזמר האהוב, ספד לו בפייסבוק בנו המוזיקאי נועם בנאי, "אנחנו נולדים רכים, תמימים ומלאים אהבה וחיים- אוצר, ועם הזמן אנחנו מגדלים בתוכנו את האריה כדי שישמור שאף אחד לא יפגע לנו באוצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/21 21:45 טו בטבת התשפב

חמש שנים למותו של מאיר בנאי: "כמה הייתי צריך אותו כחלק מההתמודדות עם האובדן"
המשפחה שרה לזכרו. תמונת ארכיון מאיר בנאי, צילום: פלאש 90

חמש שנים עברו מאז נפטר המוזיקאי והשחקן מאיר בנאי, נצר למשפחת בנאי המפורסמת ואחיו של הזמר אביתר בנאי. בגיל 55, לאחר שנה וחצי של מאבק במחלת הסרטן, הוא הלך לעולמו ונקבר בהר המנוחות בירושלים. 

בנו, המוזיקאי נועם בנאי שלאחרונה אף השתתף בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "הכוכב הבא" ולבסוף פרש בשלב האודישנים, העלה פוסט לחשבון הפייסבוק שלו וכתב על הגעגועים לאביו. "ממש הרגשתי איך עד היום הוא היה חסר לי כמשענת בתוך האבל שעברנו, כמה הייתי צריך אותו כחלק מההתמודדות עם האובדן, ואיך עכשיו ממש חודש אחרי שנולד בנינו בכורינו הוא חסר כל כך דווקא בחיים". 

עוד סיפר בנאי, על משל שמתאר את הדיסוננס של בני האדם. "נזכרתי במשל יפה שמתאר איך כל אדם הוא תיבת אוצר ואריה שרובץ על האוצר. אנחנו נולדים רכים, תמימים ומלאים אהבה וחיים- אוצר, ועם הזמן אנחנו מגדלים בתוכנו את האריה כדי שישמור שאף אחד לא יפגע לנו באוצר, לא יתקרב מדי או ינסה לקחת. אבא, מי שהכיר בטח ראה מיד, ומי שלא הכיר בטח שמע בשיריו מיד, היה לו אריה שואג גדול. אולי כגודל האוצר ככה גודל האריה. בכל מקרה זו השפה שהייתה לו עם ילדים, שפה של אוצר לאוצר, איתם הוא יכול היה לשים את האריה בצד בלי לחשוש". 

בקיץ האחרון נערך בלייב פארק בראשון לציון ערב מחווה לזכרו של הזמר האהוב, אומנים רבים הגיעו לחלוק כבוד ולבצע את הלהיטים של מאיר לעילוי נשמתו. הבנאים: אביתר, אהוד, אלישע ונועם הבן שרו בדמעות לבן המשפחה שאיבדו ואהבו. עוד מיטב אומנים הגיעו, מי כקולגה ליצירה ומי כאומן שגדל על מאיר. הגיעו לחלוק כבוד: אביב גפן, אברהם טל, אמיר דדון, אסף אמדורסקי, ארקדי דוכין, ברי סחרוף, דודו טסה, היהודים, התקווה 6, חנן בן ארי, יובל דיין, ישי ריבו, לאה שבת, מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי, מיכה שטרית, נתן גושן, עידן חביב, עידן עמדי, עמיר בניון ושולי רנד.