מיוחד "בשם האהבה" אומני ישראל בערב מחווה לזכר מאיר בנאי | צפו

מיטב אומני ישראל הגיעו לערב מיוחד בלייב פארק כדי לחלוק אהבה וגעגועים לאיש אחד שלימד את כולנו על אהבה | הבנאים הזמינו את היוצרים הנרגשים לשיר את השירים של מאיר ולהתגעגע | נעם בנאי: אבא איתנו על הבמה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/08/21 09:54 יד באלול התשפא

"בשם האהבה" אומני ישראל בערב מחווה לזכר מאיר בנאי | צפו
אהוד ונועם בנאי בביצוע משותף, צילום: שלומי פינטו

לפני חמש שנים נפרדנו ממאיר בנאי, אחד היוצרים המוערכים ביותר ואתמול התאספו עשרת אלפים איש לחלוק את הזיכרונות והגעגועים ליוצר שכולנו גדלנו עליו. לא הרבה אנשים יכולים לאחד את האומנים המובילים בישראל לבוא ולשיר על בימה, אבל מאיר בנאי יכל, והוא יכול גם היום. האהבה של מאיר הביאה את כולם לבימה אחת, וכמו שאמר אהוד בנאי במופע: "האור של מאיר עדיין בוער והוא יבער עוד זמן רב".  


(אהוד בנאי במופע המחווה).

אומנים רבים הגיעו לחלוק כבוד ולבצע את הלהיטים של מאיר לעילוי נשמתו. הבנאים: אביתר, אהוד, אלישע ונועם הבן שרו בדמעות לבן המשפחה שאיבדו ואהבו. עוד מיטב אומנים הגיעו, מי כקולגה ליצירה ומי כאומן שגדל על מאיר. הגיעו לחלוק כבוד: אביב גפן, אברהם טל, אמיר דדון, אסף אמדורסקי, ארקדי דוכין, ברי סחרוף, דודו טסה, היהודים, התקווה 6, חנן בן ארי, יובל דיין, ישי ריבו, לאה שבת, מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי, מיכה שטרית, נתן גושן, עידן חביב, עידן עמדי, עמיר בניון ושולי רנד.

מאיר האהוב הלך מאתנו, אך מילותיו, מנגינת הלב שלו וקולו הנדיר והחודר היישר אל הלב והנשמה, צרובים עמוק לנצח. נשארנו עם השירים, שנותרו כמתנה נדירה של זיכרון, געגועים ואהבה. 
נוגעים, וחשופים. בשיריו נתן לנו מאיר להציץ פנימה, לרגעים קטנים ואינטימיים של שמחה לצד מקומות סוערים ואף כואבים. היכולת הנדירה של מאיר להיות חשוף, אישי, אינטימי, ובמקביל להצליח לחדור ללב ולנשמה של כל מי ששמע את קולו, הם שהפכו אותו לשם דבר בתרבות הישראלית. 

עידן עמדי במופע המחווה

עידן עמדי במופע המחווה צילום: שלומי פינטו

ישראלים מכל קצוות הקשת הגיעו להתרגש מהלהיטים של מאיר ואהבה וגעגוע הורגשו באוויר וחיברו את קצוות בשירה סוחפת, בני משפחה ומעריצים הזילו דמעה בין הביצועים המרגשים. הזמר נעם בנאי, בנו של מאיר עלה לבצע את השיר "אני כאן איתך" שכתב נעם לזכר אביו. נעם אמר בהתרגשות: "האומנים הגיעו לפה בשביל אבא ועם המון לב. הערב הזה הוא לעילוי נשמת אבא ואין לי ספק שאלפי האנשים שהגיעו לכאן הערב יקחו איתם הביתה משהו עם אבא, זה מורגש ומרגש מאוד".


(אביתר בנאי במופע המחווה).

אביתר בנאי במופע המחווה

אביתר בנאי במופע המחווה צילום: שלומי פינטו

"אני רוצה לומר תודה לאחותי נוגה ולנועם פיינגולד שיחד איתי הפיקו את הערב הזה באהבה. תודה לפיטר רוט המנהל המוזיקלי של הערב הזה ולרותי מרום על המיתוג והתקשורת". הוסיף נועם. אהוד בנאי הזיל דמעה הוסיף בהתרגשות: "תודה שהגעתם, בערב המרגש הזה אפשר לומר בהחלט שהאור של מאיר עדיין זוהר והנר שלו ימשיך לבעור עוד הרבה זמן, ועם האישיות המיוחדת של מאיר שהיה בה גם אש וגם מים".

הזמר הסרוג סיפר לפני שעלה לבצע את השיר אהבה קצרה: "אין לי מילים לתאר מה מאיר היה בשבילי, כמה הוא השפיע עלי כיוצר וכזמר. הוא השאיר אחריו כל כך הרבה לבבות".

חנן בן ארי בביצוע מרגש

חנן בן ארי בביצוע מרגשצילום: שלומי פינטו

נגה ונעם בנאי ילדיו של מאיר אמרו לפני שהחל הערב המרגש: "בכל פעם כשבוקע שיר של אבא מהרדיו הלב קופא לכמה רגעים, ואז משתחרר בבת אחת. זו זכות גדולה שהוא השאיר לנו את האפשרות להמשיך ולשמוע את קולו, ולדבר אתו דרך השירים, תמיד. אנחנו מתרגשים מאוד לחלוק את התחושה הזו עם המוני האנשים שאבא כל כך חסר להם, ואנחנו מחכים לפגוש אותם, ויחד לדבר אתו שוב לכמה שעות, בערב המיוחד הזה".


(דודו טסה במופע המחווה).

ערב לזכר מאיר בנאי

ערב לזכר מאיר בנאי                                                                                                      צילום תמונה: נוריאל סרמנוף

יוזם ומפיק המופע, נועם פיינגולד, סיפר: "אני גאה ונרגש מאד להפיק פרויקט משיריו של מאיר בנאי. השמעת שיריו מפי אמנים צעירים והעברתם לדור הבא הינה שליחות מבחינתי, הייתי קרוב מאד למאיר במהלך הקריירה שלו ושיריו יישארו בליבנו לעד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן