הבן של נועה ויובל דיין סיים קורס מ"פ

"אני רואה ולא מאמין", הסלבס יובל דיין הגיע אמש עם כל המשפחה לחגוג את סיום קורס המ"פ של בנו נחמן שסיים את הקורס בהצטיינות | "צה"ל לא מתייעץ איתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/21 07:51 כג בחשון התשפב

הבן של נועה ויובל דיין סיים קורס מ"פ
יובל דיין, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

שמחות במשפחת ירון-דיין: בנם של הזוג שמוכר בכל בית דתי סיים ביום רביעי קורס קצינים והביא לאיחוד משפחתי של ההורים הגרושים שבאו להתרגש איתו יחד. יובל דיין סיכם בנחת: "כנראה שלמרות הכל איך שאנחנו, עשינו משהו טוב בעולם הזה".

דיין סיפר על האירוע בפייסבוק, שם כתב: "אתמול היינו בג׳וליס. הפעם זה היה נחמן שסיים קורס מ״פ. בהצטיינות. אז ראשית מגיע לו סלמתאק וים של כבוד, התפעלות אמיתית ואהבה שאינה תלויה בדבר. ושנית, בתור אבא ותיק של לוחמים אני מכיר טקסים צבאיים בע״פ ובעיקר אני מכיר את המחשבות המפחידות שכל הורה של לוחם/ת משתדל להדחיק באירועים כגון אלה, אבל צה״ל לא מתייעץ איתנו, וככה יוצא שלפחות פעם ברבעון נחמן או נתן מסיימים איזשהו מסלול, מקבלים סיכה, או כנפיים, או פיקוד, או תעודת הצטיינות. והמשפחה, איך שאנחנו, פעם ברבעון מבטלים את הכל, נדחסים בשתי מכוניות ונוסעים לחור נידח אי שם ברחבי הארץ לעשות כבוד".

מעבר לעובדה שכולנו התמכרנו לכיבוד צהל״י ולציטוטים של דוד בן גוריון מתקופות שונות בחייו, יש משהו עמוק ומשמעותי בתחושה הזאת, שאין מספיק מילים להסביר אותה, הרטט הזה שעובר בך כשאתה פתאום מזהה אותו בין כל החיילים, עומד מתוח גאה וצרוב שמש על רחבת המסדרים. בין כל הפרצופים אתה פתאום מזהה את האחד שלך. התינוק שלך האהוב, זה שהחזקת שעות על הידיים ולא האמנת שזה יכול להיות כל כך קטן ופגיע ושברירי. זה שגידלת ולימדת וחינכת וחבשת וניחמת ופתאום בלי ששמת לב הוא נהיה מ״פ. ואני רואה אותו ולא מאמין".



דיין סיכם בהתרגשות: "אשרינו מה טוב חלקנו, הילדים שלנו, בלי הרבה מילים אבל עם המון מעשים, מראים לנו טוב טוב מה הם שמעו וספגו, ואיזה אויר הם נשמו בבית אבא. וזה מנחם ומחזק ובעיקר משמח, כי כנראה שלמרות הכל איך שאנחנו, עשינו משהו טוב בעולם הזה".