נועה יודעת? הקריירה החדשה של יובל דיין

אחד הידוענים היותר מפתיעים בשנים האחרונות יוצא לדרך חדשה. דיין שהספיק בשנתיים האחרונות לחזור בשאלה, להתגרש מנועה ירון דיין ולהינשא מחדש, פרסם אתמול כי הוא בדרך לקריירה חדשה, ולא היא לא קשורה לעולם הרוח

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/08/21 16:00 כא באלול התשפא

נועה יודעת? הקריירה החדשה של יובל דיין
יובל דיין, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יובל דיין, בעלה לשעבר של נועה ירון-דיין, ובעבר מנחה בטלוויזיה לפני שנתיים טלטל את כולנו כשהודיע כי הוא חוזר בשאלה ונפרד מבת זוגו נעה. שנתיים אחרי יובל כבר הספיק להינשא מחדש ואתמול הוא פרסם כי הוא יוצא לקריירה חדשה ומפתיעה.

יובל פרסם בפייסבוק כי הוא בדרך לקריירת הייטק. דיין החל לאחרונה לקחת קורסים מקוונים לקראת הצעד החדש בקריירה. דיין כתב: "כמו כולם גם אני משוטט ברשת לילות שלמים, מחפש גאולה, או הצעה שלא אוכל לסרב לה, מה שיבוא קודם. ולפני חודש נתקלתי בידיעה מעניינת ב׳דה מרקר׳, וחכו רגע תשמעו עד הסוף לפני שאתם קופצים עלי ושואלים מה אני קשור ולמה אני סתם מטריח".


(הפוסט המלא).

דיין הוסיף: "אז קבלו ציטוט מהכתבה שתפסה לי את העין והרימה לי גבה: ״החודש השיקה גוגל את Google Career Certificates, מיזם חדש שבו היא מציעה קורסים מקצועיים המכשירים בפרק זמן של שישה חודשים למשרות מבוקשות בהייטק. גוגל צופה שכשישים מיליון איש יעברו את ההכשרות במהלך השנה הקרובה. כמו כן התחייבה גוגל לגייס עובדים מבין בוגרי התוכנית בעצמה, וכך נכתב באתר החברה "בגיוסים שלנו, נתייחס ל-Career Certificates כשווה לתואר של ארבע שנים בתפקידים הקשורים."

טוב, אם הבנתי נכון, גוגל מעוניינים לאפשר לאנשים חסרי מזל, שאין להם כלום מלבד כישרון, לעקוף מימין את מסלולי ההכשרה המסורתיים. אלה שנועדו מאז ומתמיד לצאצאי הפריווילגיה ולחברים שלהם. זה נשמע לי טוב מדי, אז הלכתי לבדוק מה הם מציעים וגיליתי חמישה קורסים מקצועיים שלא מצריכים ידע קודם ושאפילו אני יכול להירשם אליהם. מחיר ממוצע לקורס 150 דולר!!! בחרתי רנדומלית את קורס Ux Designer שעל פניו נראה שתפרו אותי בשבילי, קראתי בעיון את כל האותיות הכי קטנות, ואיך שלא הפכתי את זה התוצאה הייתה שווה. גוגל נודרת, שאם אני אשקיע 5 עד 10 שעות לימוד בשבוע, תוך חצי שנה אני אהיה Ux Designer מוסמך עם תעודה והכל.

ולמרות שטוב לי בחיים ואני לא שוקל הסבה מקצועית בקרוב, משהו בפורמט עשה לי את זה. ענקית כמו גוגל, מתחייבת ללמד אותי מקצוע בתנאים הכי נוחים שאפשר, 5 עד 10 שעות לימוד בשבוע למשך חצי שנה, ויש לי עוד מקצוע פלוס תעודה שאני אוכל לתלות על הקיר של הלינקדין. פאק, 5 עד 10 שעות זה מה שאני מבזבז ביומיים בלי להרגיש על Call Of Duty. ואני לא יודע מה אתם הייתם עושים, אבל אני על המקום נרשמתי לקורס Ux Designer, קיבלתי מגוגל הודעה משמחת שהתחלתי את שבוע ההתנסות החינמי שלי והלכתי לישון מרוצה.


(יובל דיין ונועה מדברים על הכל).

קמתי על הבוקר, עשיתי קפה, התיישבתי על המחשב וטחנתי את כל העשר שעות לימוד של השבוע הראשון. אין מה להגיד, הגוגל האלה יודעים לעבוד. הממשק מעולה, הלימוד מרתק והמרצים נראים סבבה. אבל כשקמתי מהכיסא עם סחרחורת, הבנתי שעם כל הרצון הטוב, קורס כזה לא עושים בספרינט, זה יותר בכיוון של מרתון. ואם אני רוצה לסיים אותו בהצלחה, אני חייב מדריך ריצה.

כבר היה מאוחר בלילה אז הרמתי טלפון לשלום אמירה, שהוא לא רק חבר כמו אח, הוא גם בוגר בצלאל, וגם מרצה בבינתחומי, וגם מנטור עסוק שאף פעם אין לך מספיק כסף או קשרים להגיע אליו. סיפרתי לו על המרתון, ביקשתי עזרה, זה נשמע לו מעניין והוא הסכים. זום פעם בשבוע, קבענו מריצים את החומר, ואם אני מצביע יפה הוא אפילו מרשה לי לשאול שאלות. מנטור מושלם.

לסיום הוסיף דיין כי הוא מחפש פרטנרים נוספים "מפה לשם אנחנו רצים כבר כמעט שלושה שבועות ונהנים מכל מטר. ואתמול עלה פתאום רעיון לצרף אלינו עוד כמה אנשים ולהפוך את זה לקבוצה. מה יכול להיות יותר טוב ממעטפת אנושית שדוחפת קדימה גם כשקשה. כמו קבוצת ריצה, שלמרות שכל אחד רץ בעצמו, קל יותר לעשות את זה ביחד. ואמרנו נבדוק אתכם, אולי אתם מכירים מישהו או מישהי שזה מתאים להם?".