גיא מרוז מתנגד חיסונים? הריאיון שעורר סערה

ברקע ההחלטה לחסן תלמידים בבתי הספר, העיתונאי גיא מרוז עורר סערה כשתקף את התנהלות ממשלת בנט מול הקורונה: "החלטות בלתי סבירות, אנחנו נמצאים במצב משוגע"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/08/21 13:17 יא באלול התשפא

גיא מרוז מתנגד חיסונים? הריאיון שעורר סערה
גיא מרוז, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אתמול אושר באופן סופי כי ניתן יהיה לחסן ילדים בבתי ספר נגד נגיף הקורונה. ההחלטה עוררה סערה קטנה בביצה התקשורתית כשהעיתונאי גיא מרוז החל לתקוף את הממשלה על ההחלטות וחוסר הסיוע למערכת הבריאות.

מרוז התראיין הבוקר ל-103FM וביקר את הממשלה: "אנחנו נמצאים במצב משוגע לחלוטין בו יש מחלה נורא קשה בשם קורונה שפוגעת באנשים מסוימים, אבל יש החלטות בלתי סבירות שהורסות חיים, פוגעות אנושות". אמר מרוז.



מרוז תקף את עצימת העיניים מהצרכים הדחופים של מערכת הבריאות שמתמודדת עם עומס הולך וגובר. "את הרופאים והאחיות לא הכינו לדבר הזה. יש טילים מעזה כבר המון שנים נכון? בנו לנו ממ"דים שנגיד שזה מקביל לחיסונים ויצרו כיפת ברזל. מה לא עשו בתקופת הקורונה שתי הממשלות? לא הכינו את מערכת הבריאות לרעה החולה של נגיד 2,000 חולים קשה. את זה לא עושים".

"גם הוספת התקציב שהובטחה לא קורה",תקף העיתונאי והוסיף: "אם זה היה נעשה בזמן, לא היינו נמצאים במצב בו אנחנו נמצאים כרגע. אין מתים שמתגוללים ברחובות, אתה גם מבין את זה, זו איננה המגפה החמורה ביותר מאז מלחמת העולם הראשונה, את זה אנחנו יודעים".

מרוז החל לתקוף כבר אתמול, העיתונאי כתב בטוויטר: הסגר כבר כאן. זה בכלל לא חשוב איך קוראים לזה. כמות הדברים שמתבטלים אם מתוך פחד של האנשים להתקהל ואם מתוך ביטול בגלל הוראות השעה- עושה את העבודה. המוני בעלי עסקים סופגים ברגעים אלה מכות קשות אבל גם אותם- כמו את חולי הסכרת התקפי הלב חולי הנפש ומוכי האלימות המתרבים- לא סופרים.

מרוז שקיבל ביקורת רבה מיהר לספק הסברים, אחרי הריאיון אמר מרוז: "למרות מה שהעיתון הגדול מנסה לעשות לי למרות דברים שנכתבים גם כאן- הנה האמת- אני לא מתנגד חיסונים אני מחוסן בעצמי אני כן מתלבט לגבי חיסוני הילדים כי אין לי ולכם מספיק מידע ואני מתעב את הפרופגנדה מסביב. זה נכון. אני מתעקש להשמיע קול ספקן אחר. לא תעצרו אותי.


(גיא מרוז).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן