דוס בהסוואה הפתרון: לא תאמינו מי זה האיל!

השבוע פרסמנו את החידה החמישית בדוס בהסוואה. אז מי היא הדמות המגזרית שמסתתרת מאחורי האיל? מי הוא זה שבקיא במקרא ובספרות, שכתב ספרי ילדים, ומנהל שיחות עם המקבילים לו. הפתרון המלא

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/12/20 20:05 ב בטבת התשפא

דוס בהסוואה הפתרון: לא תאמינו מי זה האיל!
מי זה האיל? גלגלו למטה!, צילום: יאיר ורדי

דוס בהסוואה: ביום שני פרסמנו חידה חדשה במשחק החדש של אתר "כיפה", שהטריף את המגזר, ובודק עד כמה אתם מכירים את הסלבס של המגזר. אלפים השתתפו ושלחו ניחושים והצעות לפתרון. החידה הייתה מטעה וקיבלנו לא מעט תשובות שגויות שחזרו על עצמן כמו: הרב יוסץ צבי רימון, הרב בני לאו, אודי דוידי, אבשלום קור ועוד. אך התשובה הנכונה היא הרב חיים סבתו.

ביום שני הקרוב בשעה 20:00 נפרסם דמות חדשה עם חידה חדשה, נראה אם תצליחו בה. 

הפתרון המלא

האיל מופיע במקרא ובספרות במקומות רבים, ולי קיימת אהבה רבה לשני התחומים הללו. מהצאן ניתן ליצר גם חלב וגם בשר, גם ידוע כיוצר בשני תחומים שונים אך הכל מגיע ממקור אחד. האיל הוא הראשון במקרא להירשם כקורבן המקובל בעיני הבורא, גם אני הייתי הראשון להתקבל על המקרא שלי.  

  • הרב חיים סבתו ידוע על ספריו התורניים וספרי הפרוזה אותם חיבר, וגם זכה לאהדה ופופולריות בזכותם.  הרב סבתו הוא הישראלי הראשון שזכה בפרס ספיר, פרס סיפרותי של מפעל הפיס על ספרו "תאום כוונות". 
הרב חיים סבתו

הרב חיים סבתוצילום: מארק ניימן / לשכת העיתונות הממשלתית

אמנם אנחנו בחג החנוכה, אך כשפוגשים אותי חושבים על חג אחר לגמרי. האיל כמו יתר הצאן זקוק לרועה, וזכיתי מזה 6 שנים להיות רועה בעצמי. אחד מהשימושים באיל היה לצורך ניגוח, אך כשאני נפגש עם רועה צאן אחר אני מעדיף לשוחח עמו. הכבשה שושנה היא דמות אהובה בשירי ילדים, גם אני "חוטא" בשירה לילדים לפעמים.

  • הרב סבתו בעיקר מזוהה עם יום הכיפורים, בעקבות השתתפותו במלחמה וכתיבתו על המלחמה. הרב משמש כראש ישיבת מעלה אדומים ב-6 שנים האחרונות. הרב הוציא את הספר "מבקשי פניך" בו פרסם את שיחותיו עם הרב אהרון ליכטנשטיין זצ"ל מי שהיה ראש ישיבת הר עציון. הרב סבתו הוציא גם את הספר "מי ימלוך על השבוע?" ספר שירים לילדים על השבת.

ברכות לאיילה נתנזון על שענתה ראשונה נכון על התשובה, הפרס בדרך אלייך. החידה הבאה תתפרסם ביום שני בשעה 20:00 מהרו לענות ואולי גם אתם תזכו בפרס!  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן