התחזית הדיסטופית של עמית סגל לחוק להגנת האמת ברשתות החברתיות

הפרשן הפוליטי מתאר את המציאות העגומה שתהיה אם תקום ועדה שתחליט לסנן שקרים ברשתות החברתיות. נתניהו לא יוכל לברך את ביידן כי הוא תומך טראמפ, בנט לא יוכל לטעון שהכלכלה מעניינת אותו אלא רק מצבו הפוליטי, ואף אחד לא יצטער על מותו של נתן זך

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/20 09:43 כו בחשון התשפא

התחזית הדיסטופית של עמית סגל לחוק להגנת האמת ברשתות החברתיות
צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות ההתערבות של טוויטר שמחקה ציוצים של טראמפ, בטענה לדברי שקרים, הפרשן הפוליטי עמית סגל חושש מהשלכות של המצב הזה. סגל מציג אפשרות בה עובר חוק להגנת האמת ברשתות החברתיות שצננזר דברי פוליטיקאים כשהם משקרים. על מנת שזה מתאר סגל בטור שלו בידיעות אחרונות: "תקום ועדה בלתי תלויה שתחסוך מהצופים את המלאכה המתישה של הפרדת אמת משקר, ממש כשם שהמקררים ייתרו את הצורך ברכישת בלוקים של קרח. הרי מי מתאים יותר מעיתונאים וטייקוני הייטק להחליט על דיוק ויושרה? הקידמה דרשה, כמאמר המשורר, אמת אחת ולא שתיים".

על פי התיאור נתניהו לא יוכל לטעון "דמוקרטים ורפובליקנים – בעיניי אין שום הבדל. אני מאמין שחיזוק התמיכה הדו מפלגתית בישראל הוא נדבך יסוד במדיניות החוץ שלנו", כי יש לו העדפה ברורה לרפובליקנים. נפתלי בנט לא יוכל לטעון שלא מעניין אותו שום דבר פוליטי אם לא מדובר בפרנסה, כי אז יסולק מהאולפן על דברי שקר. "הפרשן הפוליטי יאמר: בידינו שורה של ראיות שבנט מתעניין מאוד גם בפוליטיקה. מה ששמעתם כעת הוא קמפיין בחירות כוזב". וכך גם בני גנץ לא יוכל להצהיר שהוא "לא מפחד מבחירות.

עוד ממשיך סגל לתאר: "בזה אחר זה נפסלו הודעות אבל על מות נתן זך ('אין עדויות שהנשיא ושר החינוך אבלים במיוחד על מותו, וגם לא הוכח שעקבו אחר שירתו בעודו בחייו', צורפה אזהרת טוויטר לציוצי הנ"ל)". לסיום מתאר סגל בציניות: "שלווה מוזרה אפפה את הצופים בבית. המדינה והתאגידים הגדולים כמו ערסלו אותם בזרועותיהם החסונות, פוטרים את האזרחים מהצורך המיושן להכריע בכוחות עצמם מה נכון. הכל כשורה, הכל כשורה, אין עוד מאבק. בטלויזיה, בהיעדר אמירות אמת, שודרו שירים עבריים שקטים ברצף".