עופר וינטר נכנס לתפקידו החדש: "ה' תן בי ענווה"

תת אלוף וינטר נכנס לתפקידו החדש כמפקד על אוגדה 98, ופתח בתפילה: "זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו". חבר הכנסת בנט בירך על המינוי: "מפקד אמיץ ויצירתי, זכיתי בו כמזכירי הצבאי בהיותי שר ביטחון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 19:06 יט באב התשפ

עופר וינטר נכנס לתפקידו החדש: "ה' תן בי ענווה"
תת אלוף עופר וינטר, צילום: Miriam Alster/Flash90

תת אלוף עופר וינטר נכנס היום (א') לתפקידו החדש כמפקד אוגדה 98 ובפתח בדברי תפילה ושבח: "זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו". לאחר דברי השבח הוסיף וינטר בנאומו תפילה אישית להצלחתו בתפקיד: "ה' תן בי ענווה תן גבורה ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו".

לפני חודש וחצי השתתף היום בטקס חילופי המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תפקידו האחרון של וינטר. ובמקביל הענקת דרגה למזכיר צבאי שנכנס במקומו. הטקס נערך במעמד הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, פורום מטכ"ל, המזכיר הצבאי היוצא, תת אלוף עופר וינטר, והמזכיר הצבאי הנכנס, תת אלוף יקי דולף. גנץ ברך את וינטר בעת עזיבתו את התפקיד:"מעבר להיותך מפקד שטח מצוין, ידעת להפגיש בין המדינאות, האסטרטגיה והאופרציה. סייעת רבות לכניסתי לתפקיד ואני מאחל לך בהצלחה רבה בחזרה לשטח

וינטר נחשב לקצין שלא מסתיר את אמונותיו גם בעת אירועים חשובים בשרותו, בעבר התעוררה סערה עקב פקודת הקרב שנתן לחייליו עם כניסתם לעזה במסגרת מבצע צוק איתן. במכתבו כתב וינטר כי זוהי זכות גדולה לשרת בחטיבת גבעתי בעת הזו וכי "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי 'העזתי' אשר מחרף ומגדף. "אלוקי מערכות ישראל, נערכנו והתכוננו לעת הזו ואנו מקבלים על עצמנו את המשימה מתוך שליחות וענווה גמורה, ומתוך כך שאנו מוכנים להסתכן ולמסור את נפשנו על מנת להגן על משפותינו על עמנו ועל מולדתנו".

בפסקה האחרונה הוסיף: "אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכנו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים. עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם' ואמר אמן'".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, ברך את וינטר על כניסתו לתפקיד ועל כך ששוב בחר לצטט תפילות ופסוקים בעת כניסתו לתפקיד החדש: "תא״ל עופר וינטר בטקס קבלת הפיקוד על אוגדה 98: 'ה׳ תן בי ענווה תן גבורה ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את אנשיי' עופר, מפקד אמיץ ויצירתי, היה לצדי במבצע 'ענבי זעם' בלבנון, פיקד בעוז על חטיבת גבעתי בקרבות 'צוק איתן', וזכיתי בו כמזכ"צ בהיותי שר ביטחון. עופר, בהצלחה".