מח"ט גבעתי כתב 'שמע ישראל' וזכה למאות גינויים

מח"ט חטיבת גבעתי עופר וינטר, ציטט במסר לפקודיו את אחד המשפטים הכי יהודיים שיש, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד', והותקף במאות גינויים בדף הפייסבוק כולל ההגדרה 'יהודונאצי'

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 12/07/14 21:44 יד בתמוז התשעד

מח"ט גבעתי כתב 'שמע ישראל' וזכה למאות גינויים
Michele Benericetti-cc-by, צילום: Michele Benericetti-cc-by

'שמע ישראל' זו כפיה דתית?! אלוף משנה עופר וינטר, מפקד חטיבת גבעתי, שיגר ביום רביעי האחרון 'דף מפקד' לפקודיו בו סקר את המצב ועודד אותם לקראת פעולה. בתגובה הותקף ביום שישי בפייסבוק בידי איש החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב קובי ניב, שתמונת מסך של המכתב שהעלה זכתה למאות גינויים ושיתופים.

במכתבו כתב וינטר כי זוהי זכות גדולה לשרת בחטיבת גבעתי בעת הזו, כתב כי "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי 'העזתי' אשר מחרף ומגדף.

"אלוקי מערכות ישראל", כתב. "נערכנו והתכוננו לעת הזו ואנו מקבלים על עצמנו את המשימה מתוך שליחות וענווה גמורה, ומתוך כך שאנו מוכנים להסתכן ולמסור את נפשנו על מנת להגן על משפותינו על עמנו ועל מולדתנו".

עוד הוסיף בפסקה האחרונה. "אני נושא עיני לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכנו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים. עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוהיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם להושיע אתכם' ואמר אמן'.

(צילום: צילום מסך)

כנראה שהמילים המרגשות ומלאות האמונה שכתב וינטר הצליחו לעצבן את קובי ניב, שכתב בתגובה בדף הפייסבוק שלו "מסמך מדהים. לא רק השפה העילגת המשלבת באופן מגוחך דקלומי צבא ודת, אלא בעיקר העובדה שמצדנו (לא מצידם. מצדנו) המלחמות נגד הפלסטינים הופכים מסכסוך לאומי למלחמת דת. הו, אלוהים. אייכה?".

הפוסט אותו העלה זכה לכ-500 לייקים ויותר מ-300 שיתופים. בתגובות לפוסט השתלחו הכותבים בוינטר. " הוא אמיתי פרי חינוך "ממלכתי-דתי" יודונאצי", כתב גולש. "נורא ואיום -חדירת דת גלויה ועמוקה לצבא - סכנה אמיתית", כתבה אחרת.

(צילום: צילום מסך)

גולשים נוספים השתמשו במילים 'מזעזע', 'מחריד' וכדומה. "אם זה אמיתי אז הגיע הזמן לסגור כאן את העסק, מי מתנדב להפעיל את השעון שבת ביציאה מנתב"ג?", לעג גולש בתגובה צינית.

תגובות נוספות תקפו בחריפות את וינטר: "הפרימיטיבי עופר וינטר, מבקש לשלוח את חייליו למות על קידוש י**ה, אלוקי מערכות ישראל. אפילו לשיטתו החשוכה, האם אלוהים כל כך חלש שהוא זקוק לאיזה עופר כסיל? האם השם מלא הרחמים לא יכול לטפל בעניין בעצמו - הפרזיט?".

גם תגובות רשמיות הגיעו למסר שהיה נתפס בעיני רבים כמעורר השראה ושהשתמש בציטוטים שבהם השתמשו יהודים רבים במהלך ההיסטוריה. מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, "הרב" הרפורמי עו"ד אורי רגב, אמר בתגובה לפרסום כי "הדף הקרבי של מפקד חטיבת גבעתי מטריד ביותר, ולאחר שוך הקרב ראוי כי רשויות הצבא יתנו דעתן לעירוב הפסול והבעייתי ביותר של דת וצבא. חמורה מכל היא הטפתו לקציניו כי מדובר במלחמת דת באוייב אשר "מחרף מנאץ ומגדף את אלוקי מערכות ישראל", ואחד כזה "המנאץ שמך". ספק גם אם ראוי שמפקד בצבא יודיע לחייליו שהוא מתפלל בשמם".

"יש חשיבות יתרה כי מפקדיו של אל"מ וינטר יעמידו אותו על ההפרדה הדרושה בין אמונתו הדתית לבין מילוי תפקידו הצבאי, ובין הוראות הקרב וחיזוק רוחם של החיילים לבין הטפה דתית והפיכת העימות עם הטרור למלחמת דת להגנה על כבוד שמו של אלהי ישראל", הוסיף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן