משבר קורונה חדש: 55% מהישראלים עלו במשקל

70% מהישראלים התאמנו פחות מהרגיל, 50% עלו יותר מ־2 ק"ג, כך עולה ממחקר של האוניברסיטה העברית על ימי הקורונה. מי שהקפיד על 4 אימונים ומעלה בשבוע ניצל מהעלה במשקל

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/20 11:14 יח באייר התשפ

משבר קורונה חדש: 55% מהישראלים עלו במשקל
צילום: shutterstock

רוב המחירים של משבר הקורונה, עליהם דיברו בישראל, היו סביב המצב הכלכלי הירוד וחוסר ההיערכות של מערכת הבריאות. אלא שישנו מחיר בריאותי נוסף שחווה ישראל והיא לא סכנת ההדבקה, כי אם סכנת ההשמנה. במהלך הסגר וההגבלות רבים מהישראלים נותרו בביתם כשהם זמינים יותר למזון, ופחות מקיימים פעילות גופנית. בישראל היום פרסמו מחקר של האוניברסיטה העברית המראה את נתוני ההשמנה בישראל בימי הקורונה.

הנתון העיקרי הוא ש-55% עלו במשקל בזמן הקורונה, כאשר מחצית מהם עלו ביותר מ-2 קילוגרמים, והממוצע הכולל עומד על  1.2 ק"ג. הבעיה העיקרית לעלייה היא חוסר פעילות ספורטיבית, כאשר 70% מהישראלים התאמנו פחות ממה שהם רגילים. המחקר נעשה מול 1,200 אנשים שנוהגים להתאמן בשגרה. 48% מהנחקרים העידו כי הם התאמנו פחות בצורה משמעותית, רק 15% העידו כי הם ניצלו את הבידוד בבית כדי להתאמן יותר. 

על פי המחקר נמצא כי רק מי שהקפיד להתאמן לפחות במשך 4 פעמים בשבוע, נמנעה ממנו עלייה במשקל. רבים מהמתאמנים העידו כי המשיכו להתאמן גם בתקופת הסגר בזכות המדיה הדיגיטלית, בין אם זה בהדרכות אינטרנטיות או קבוצות בזום. החוקרים מדגישים כי הנתונים מבוססים על דיווח עצמי של הנשאלים ולא על שקילה, וההערכה היא שמדובר בנתוני חסר והנתונים האמתיים גבוהים בכ־30%.