ביקורת מסעדות ניהון נו-בה של שגב: אסייתית שאתם צריכים להכיר

השוק מוצף במסעדות אסייתיות בינוניות ורשתות שפותחות סניף בכל פינה, בדיוק בגלל זה אתם צריכים לקפוץ לחדשה של שגב, איזה רול סושי השאיר אותנו פעורי פה ומה הקוקטייל שאתם צריכים לטעום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/12/21 14:23 י בטבת התשפב

ניהון נו-בה של שגב: אסייתית שאתם צריכים להכיר
ניהון נו בה, צילום: יח"צ

כשיצאנו אני ורעייתי לא חשבנו על המשמעות של הפערים הגדולים ביננו, והם צפו בענק אחרי החתונה, כשאני אומר פערים אני מתכוון לחיבתה המוגזמת של האישה לסושי, וההעדפה המידית שלי לבשר, הפתרון הרבה פעמים הוא מסעדה אסייתית. לאישה יש סושי, בשבילי אסאדו מפורק, והאסייתית החדשה של שגב עשתה את זה בענק.

המסעדה בפתח תקווה (תוצרת הארץ 3) נפתחה רק לפני חודש אבל הייתה מלאה לגמרי, למרות זאת לא היה צפוף בכלל. המסעדה מרווחת מאוד ומשתרעת על שטח גדול ומעוצבת בצורה יוצאת דופן. התיישבנו בשולחן לזוג, הסטנדרט העיצובי היה גבוה עם כלים אסייתיים מיוחדים. והתחלנו לסרוק את התפריט. 

טונה אננס וצ

טונה אננס וצ'ילי, שילוב טעים מיוחד צילום: ללא

הזמנו מנת פתיחה כרוב בטמפורה – עלים מרעננים, שמן שומשום וליים (34 ₪), המנה הייתה לא קטנה וטובה, שאלנו את המלצר על סושי מומלץ והלכנו על סלמון כמהין שיטאקי – פטריות שיטאקי, שמן כמהין, סלמון, מלפפון, פונזו, אבוקדו וטופ סלמון (69 ₪) וטונה אננס וצ'ילי - טופ אננס צלוי, טונה אדומה, אבוקדו, מלפפון ופונזו. סלמון כמהין שיטאקי היה טוב אבל השיטאקי קצת השתלט, הטונה אננס וצ'לי לעומת זאת היה לא פחות ממדהים, מדובר ברול ספיישל של המקום עם שילוב טעמים מדוייק ונדיר, מומלץ.

בין הסושי לעיקריות הצצנו על תפריט האלכוהול העשיר, במקום יש בר מיוחד עם קוקטיילים בהשפעה אסייתית, אם כבר הגעתם, מומלץ לזנוח את היינות הרגילים לטובת קוקטייל מיוחד, ממליץ מאוד על הסמוראי בחופשה - ג'ין תפוז דם, אומפון, ליים, קוקוס ופסיפלורה (49 ₪). 

סמוראי בחופשה

סמוראי בחופשה

העיקריות של ניהון נו בה מתחלקות לחם וקר, התפריט עשיר מאוד אז נעזרנו במלצר שהמליץ על צ'יקן צ'אקון - פרגיות מונחות על קרם בטטה סמוקי אווז וקראנצ' שורשים (59 ₪) ועל באן ספיישל - לחמניית באן מאודה עם בשר בקר בבישול ארוך, בצלים אפויים, חלפיניו, סרירצ'ה וכוסברה (55 ₪).  הצ'יקן צ'אקון קצת אכזב, הבשר היה מצויין אבל המסה של הקרם בטטה הייתה קצת מתוקה מדי וסתמית, הבאן לעומת זאת היה מעולה, גם ברמת האידוי וגם הבשר שהיה עשוי מעולה, בונוס על ההגשה, שתי המנות הגיעו בהגשה מהממת.

למי שמגיע בחודשים הקרובים והקרים אנחנו ממליצים על המרק תירס יפני - מרק קרם תירס וחלב קוקוס, קארי אדום, אטריות אודון, נבטים, עלים ירוקים ובוטנים. מרק עם טעמים עמוקים מאוד שמתבשל שעות ארוכות, טעם מונגש לישראלים אבל בכל זאת יחודי מאוד ונדיר.

צ

צ'יקן צ'אקון 

לא היינו צריכים מנות אחרונות אחרי הררי האוכל שהגיעו אלינו לשולחן אבל קשה לסרב למתוק, נאווה רעייתי (לא קוראים לה נאווה אבל תמיד רציתי לעשות שאול יהלום) הזמינה מלבי עם רוטב דובדבנים (הברקה) שהיה לא פחות ממדהים. אני הלכתי על עוגת סופלה, מיותר לציין שבסוף הצטרפתי למלבי של האישה, בשוקולד פרווה קשה להצליח, המלבי היה מסחרר. 

 לסיכום, יש הרבה אסייתיות בישראל אבל טוב שיש שפים כמו שגב שיודעים לעשות כבוד למטבח הזה עם מנות מיוחדות ששווה לחזור בשבילם ועם מחירים נוחים מאוד. העיצוב של המסעדה וההקפדה על כל פרט עושים חשק לחזור שוב.

שגב משה

שגב משה צילום: אסף קרלה

השף שגב משה הוסיף: "כבר הרבה שנים אני חולם להקים מקום כזה גדול ומושקע, מתחם עם כמה קומות בדיוק כמו המסעדות הטובות ביותר בניו יורק. מקום שמצד אחד מביא את האווירה, האוכל, החוויה המדויקת, אבל מצד שני גם את הכשרות ומאפשר לכולם להגיע וליהנות. התוצאה מדהימה. משהו שאין בשום מקום אחר וקונספט שמביא משהו חדש לקהל הישראלי. שילוב של מלונות בוטיק ומסעדות שרואים בניו יורק, עם הדיוק, סטייל, חווית אירוח יוצאת דופן, קוקטיילים מדהימים ומנות שאין בשום מקום אחר". 

ניהון נו-בה הכשרה

תוצרת הארץ 3, פתח תקווה

073-2665555  שלוחה 2

א'-ה' בין השעות 12:00 ועד 23:00

ש' – 19:30 ועד 23:00

המסעדה מפעילה משלוחים דרך האתר או הטלפון.