"אין לכם מושג כמה נוגעים לכם באוכל": הסודות של המלצרים נחשפים

יצאנו לבדוק את הסודות מאחורי המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים שכולנו אוכלים בהם: איך מנפנפים לקוחות בסוף המשמרת, מה אנחנו לא יודעים על מסעדות, איך מקבלים קינוח בחינם ומה ממש אסור להזמין

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 16/07/23 11:20 כז בתמוז התשפג

"אין לכם מושג כמה נוגעים לכם באוכל": הסודות של המלצרים נחשפים
צילום: shutterstock

בשנים האחרונות מקצוע המלצרות הפך לפופולרי במיוחד בקרב בני נוער וחיילים משוחררים. עבודה פיזית בסביבה צעירה, הרבה אוכל ובעיקר טיפים גבוהים. רעות, שסיימה שירות לאומי לפני שנה, עובדת בבית קפה בצפון כבר חמישה חודשים. לבית הקפה של רעות מגיעים מגוון לקוחות מהציבור הדתי, והוא מהפופולריים באזור.

מה הכי קשה במלצרות?

"צריך להיות במודעות כל הזמן ולהיות ערים למה שמתרחש במסעדה - לשים לב כששולחן חדש נכנס, מתי יוצא אוכל מהמטבח, מי לקראת סיום".

מה הטיפ הכי גבוה שקיבלת?

"100 שקל".

איך את מתנהגת כשאת מגיעה כלקוחה למסעדה?

"אני משתדלת לא לשגע את המלצרים כמו שלקוחות משגעים אותי", היא צוחקת, "בסיום האוכל אני אוספת את הכלים בערימה כדי שלמלצר יהיה קל יותר להרים הכל".

מה הדבר הכי מפתיע שגילית על מסעדות?

"גיליתי שמלצרים נוגעים ללקוחות באוכל בלי סוף. אין לכם מושג כמה נוגעים לכם באוכל".

מה אסור להזמין אף פעם?

"חביתה. אם מזמינים חביתה עם גבינות פותחים לכם אותה עם הידיים, כדי לוודא שבאמת שמו שם גבינות".

מי הלקוח הגרוע ביותר ששרתת אי פעם?

"הייתה לקוחה שלא עזבה את הטלפון במשך ההזמנה ולא הייתה מרוכזת. היא ביקשה להזמין טוסט לבת שלה, שתכף תגיע, ואני התחלתי לשאול את השאלות הקבועות: איזה סוג טוסט? איזה סלט את רוצה לידו? היא לא ידעה מה הבת שלה תרצה וכשניסיתי להסביר לה שאני לא יכולה להזמין טוסט בלי לדעת את הפרטים, היא פשוט התעצבנה ואמרה, "אם אין לך סבלנות לענות לאנשים עדיף שתלכי הביתה".

איך רומזים ללקוחות שהגיע הזמן לסגור את המסעדה?

"הלקוחות שלנו פשוט לא קולטים", היא צוחקת, "גם אם אנחנו מתחילים להרים כיסאות הם לא מבינים את הרמז. אנחנו פשוט מביאים להם חשבון ומסבירים בנחמדות שאנחנו סוגרים עוד כמה דקות".

מה השיטה הטובה לקבל קינוח על חשבון הבית?

"אם האוכל מאחר מעל חצי שעה, אתם יכולים להתלונן ותקבלו וופל בלגי על חשבון הבית".