מאחורי הסינר מה אסור להזמין אף פעם? הסודות של המלצרים נחשפים

יצאנו לבדוק את הסודות מאחורי המסעדות, בתי הקפה ואולמות האירועים שכולנו אוכלים בהם: איך מנפנפים לקוחות בסוף המשמרת, מה אנחנו לא יודעים על מסעדות, איך מקבלים קינוח בחינם ומה ממש אסור להזמין

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 10/07/23 17:22 כא בתמוז התשפג

מה אסור להזמין אף פעם? הסודות של המלצרים נחשפים
צילום: shutterstock

בשנים האחרונות מקצוע המלצרות הפך לפופולרי במיוחד בקרב בני נוער וחיילים משוחררים. עבודה פיזית בסביבה צעירה, הרבה אוכל ובעיקר טיפים גבוהים. אוריה, בת 20, התחילה למלצר כשהייתה רק בת 14, ונדדה במשך כמה שנים בין מסעדות ובתי קפה שונים באזור הקריות. "הכל קשה במלצרות", היא הודתה, "אבל הדבר הכי קשה הוא כשיש מלא אנשים, זה יוצר עומס במסעדה והמלצרים לא יכולים להפסיק לרוץ".

מה הטיפ הכי גבוה שקיבלת?

"בקריות אין טיפים גבוהים", היא צחקה. "קרה שהשאירו לי 200 שקלים, אם הגיעו לחשבון מאוד גבוה, אבל בסופו של דבר זה מתחלק בין המלצרים".

מה הדבר הכי מושקע שעשית כדי לקבל טיפ?

"קיבלתי מלקוח שטר של מאתיים שקלים והייתי צריכה להחזיר לו עודף של 150. ידעתי שאם אחזיר לו שטר של מאה ושטר של חמישים לא יישאר לו ממה לתת לי טיפ, אז יצאתי מהמסעדה באמצע המשמרת כדי לפרוט את הכסף ולהחזיר לו עודף קטן יותר. בסוף הוא השאיר עשרה שקלים".

מה הטעות הכי גדולה שעשית?

"לקוחה אחת אמרה שהיא בשרית וביקשה שאזמין לה קינוח פרווה. הצ'ורוס שלנו היה פרווה אבל הרטבים חלביים, ושכחתי לציין בפני השף שהמנה חייבת להיות פרווה. השף זילף את הרטבים מעל הצ'ורוס, והלקוחה, לגמרי בתמימות, אכלה את המנה. מהר מאוד היא הבינה שמדובר בשוקולדים חלביים והתעצבנה. כמובן שמיד החלפתי לה את המנה וגם נתנו לה פיצוי, אבל זאת הייתה פדיחה נוראית".

מה הדבר הכי מפתיע שגילית על מסעדות?

"לא ידעתי שרוב האוכל שמגישים במסעדות מגיע מוקפא. כמעט שום דבר לא טרי, הכל מגיע קפוא ורק מחממים במקום".

איך את מתנהגת כשאת מגיעה כלקוחה למסעדה?

"מאז שאני מלצרית אני אוכלת רק בחד פעמי במסעדות, אחרי שראיתי איך שוטפים את הכלים ומה קורה במטבח".

מי הלקוח הגרוע ביותר ששרתת אי פעם?

"הייתה לקוחה נוראית ששיגעה אותי. היא התעקשה שיש לנו רטבים מסוימים שאכלה פעם, למרות שלא היו קיימים במטבח. היא נכנסה לתוך המטבח והראתה לטבח תמונות של הרטבים שאכלה, גם אחרי שניסיתי להסביר לה שהתפריט משתנה מדי פעם. בסופו של דבר היא ויתרה, אבל היא הייתה בלתי נסבלת".

איך רומזים ללקוחות שהגיע הזמן לסגור את המסעדה?

"אנחנו אומרים להם שלפי חוק העירייה אנחנו חייבים לסגור בשתים עשרה וחצי והיינו שמחים אם היו נשארים אבל לצערנו זה פשוט לא אפשרי".

מה אסור להזמין אף פעם?

"מרקים".

מה השיטה הטובה לקבל קינוח על חשבון הבית?

"להתלונן על פגם באוכל. אם לא, אין סיכוי".