בלי לשבור חסכונות: כך תכינו סופגניות ביתיות מושלמות

חנוכה כבר ממש עוד רגע כאן ולכבוד חג האורים ליקטנו עבורכם מספר כללים פשוטים לסופגניות מהחלומות. מתכון טוב ודאי שנדרש, אבל זה ממש לא הכל. תראו כמה זה קל ופשוט

חדשות כיפה הודיה עטיה 07/12/22 11:38 יג בכסלו התשפג

בלי לשבור חסכונות: כך תכינו סופגניות ביתיות מושלמות
צילום: הודיה עטיה

1. התפחה 

כדי שהסופגניות יצאו אווריריות וקלות (ולא דחוסות וכבדות) אנחנו צריכים להתפיח את הבצק פעמיים. פעם אחת לאחר הלישה, ניתן לבצק לנוח עד שהוא מכפיל את נפחו ובפעם השניה לאחר שחילקנו את הבצק ויצרנו כדורים, (אגלה לך עוד סוד על הדרך, כל מאפה שמרים זקוק לשתי התפחות, גם חלות וגם עוגת שמרים יצאו יותר אווריריות ורכות אם נתפיח פעמיים). 

מתכון לבצק סופגניות 

2. כדרור הסופגניות

כשהיינו ילדים אמא שלי הייתה קורצת סופגניות ולא מכדררת, השיטיה הזאת קלה ונחמדה, אבל לא מביאה לתוצאה המושלמת, (למרות שאווירת חנוכה היתה מושלמת גם ככה). כדי לקבל צורה עגלגלה יפיפיה תפוחה לגובה ולא לצדדים, נחלק את הבצק ונכדרר אותו על משטח מעט משומן. 

3. נעבוד על משטח משומן ולא מקומח

כן כן, אני יודעת שאני שוברת כאן הרגלים. אבל תחשבו מה קורה כשעובדים על משטח מקומח? הקמח נדבק לסופגניה ובטיגון הוא נשרף, משחיר את השמן ויוצר טעם לוואי, לא חבל? כשעובדים על משטח משומן הסופגניה יוצאת בצבע אחיד וחלק והשמן נשאר נקי. 

4. טיגון

אז לשנו, התפחנו, כדררנו, שוב התפחנו. אין ספק שהגענו לשלב הכי חשוב, חשוב אבל פשוט וקל. הטמפרטורה של השמן צריכה להיות 160 מעלות בדיוק, אם יש לכם מדחום זה יהיה מעולה. אם אין לכם, השיטה הביתית גם תתן לכם מענה. פשוט תכניסו כף עץ לשמן, אם אין בועות סימן שהשמן קר, ואז הסופגניה תספוג מלא שמן, אם יש בועות בינוניות או גדולות  סימן שהשמן חם מדי ואז הסופגניה תישרף מבחוץ ותישאר בצקית מבפנים. ברגע שנוצרות בועות קטנטנות מסביב לכף זו בדיוק הטמפרטורה הנכונה! ועכשיו אפשר להכניס את הסופגניות ולהתחיל להתענג מריח הטיגון שממלא את הבית 

5. קישוטים

בסוף, אבקת סוכר וריבת תות זה מספיק, אבל לא כל יום חנוכה אז בואו נחגוג כמו שצריך. יש היום שפע של קרמים טעימים שיעשו את העבודה: לוטוס/פררו רושה/ רפאלו / ביגלה/ פיסטוק/ רוזמרי/ ריבת חלב ומה לא. הממרחים יכולים לשמש גם כמילוי, וגם לזילוף מעל הסופגניה. פשוט למלא שקית זילוף, עם  צנתר משונן, לזלף להנאתכם, ויש לכם סופגניה שנראית כאילו יצאה מחלון ראווה. 

צילום: הודיה עטיה

הכותבת היא קונדיטורית, יוצרת קורס "הגשמה מתוקה" ללימודי קונדיטוריה מקצועית מהמטבח שלך בזמן שלך. בימים אלו משיקה את סדנת סופגניות הבוטיק לכבוד חנוכה.