נכון שגם לכם אין זמן לבשל ארוחת צהריים?

איך ילדים אמורים לגדול אם מה שהם אוכלים זה נקניקיות, המבורגרים ושניצלים שהופשרו משקית. כאלה שמונחים על הצלחת לצד קוסקוס שמוכן ברגע, פתיתים, פסטה וצ'יפס, שהופשרו גם הם משקית? 

חדשות כיפה שרה בר אשר 12/11/18 13:02 ד בכסלו התשעט

נכון שגם לכם אין זמן לבשל ארוחת צהריים?
צילום: shutterstock

בואו נחשוב לרגע, למה ילדים צריכים לאכול ארוחת צהריים? התשובה היא: אחת, בשביל שהם יהיו שבעים. שתיים, בשביל שהם יגדלו. עכשיו נשאל, מה הילדים מצפים שארוחת הצהריים תעשה להם? התשובה היא: אחת, שהיא תשביע. שתיים, שהיא תהיה טעימה. כעת היכנסו למטבח. הילדים שבעים? כן. טעים להם? גם כן. אם כך נשארה רק מטרה לא ממומשת אחת: רציתם שהם יגדלו, נכון? אבל, איך הם אמורים לגדול מנקניקיות, המבורגרים ושניצלים שהופשרו משקית. כאלה שמונחים על הצלחת לצד קוסקוס שמוכן ברגע, פתיתים, פסטה וצ'יפס, שהופשר גם הוא משקית? 

בצהריים, העיכול במיטבו. וזה הזמן לארוחה העיקרית של היום. אז איך קורה שההזדמנות הזאת מתפספסת יום אחר יום? התשובה מסתכמת בשש מילים: "למי יש זמן להכין ארוחת  צהריים?" ברור לכם, שאם לא הייתם עובדים, הילדים היו מקבלים ארוחה מאוזנת שמכילה פחמימות, חלבונים וירקות. אבל אתם עובדים. לכן, הצאצאים מחממים לעצמם במיקרוגל שניצל תירס, והוא זה שאחראי לגדילתם, מה עושים?

יום חמישי הגדול: גם אם אתם ממש לא בעניין של מטבח ובישולים, בכל זאת נמצא אתכם ביום חמישי ליד הכיריים והתנור. כי אין מנוס מבישולים לשבת. אז נכון, שמידי פעם אתם קונים אוכל מוכן מקייטרינג. ובכל זאת, זה לא קורה כל שבוע. גם אם אתם מאלה שקשה להם להיכנס למטבח, ברגע שנשאבתם לשם, קשה לעצור אתכם. לכן, תנצלו את ההזדמנות ותחשבו על ארוחות הצהריים של כל השבוע: תגדילו את הכמויות ואת המבחר. מה שיקרה זה, שבשבת השולחן יהיה עמוס בשפע של תבשילים. פלטה אחת גדולה לא תספיק להכיל את הכל. ובמשך השבוע תיהנו מהידיעה שהילדים אוכלים אוכל ביתי. ובמילים אחרות: 'מי שטורח ביום חמישי, אוכל כל השבוע'. יש לכם יותר זמן? תבשלו בימי שני וחמישי. ובמילים אחרות: כשבבית הכנסת מוציאים את ספר התורה, אתם מוציאים את הסירים. 

סיר שמכיל את הכל: ממש לא חייבים להכין שיפודי פרגית לצד מג'דרה מאורז מלא ועדשים כשזה מלווה בסלט מלפפונים. לא שזה רע. להיפך, זה מעולה. אך המאמר עוסק הפעם באנשים עסוקים. לכן, אפשר להכין ארוחה שלמה בסיר אחד. לדוגמא: תבשלו מרק שמכיל עוף, ירקות ודגנים מלאים. אם הילדים מסרבים לאכול את כל הבריאות הזאת, אל תתווכחו איתם, פשוט תטחנו את המרק במקל בלנדר. בבוקר, לפני שאתם יוצאים לעבודה, תזכירו להם להוסיף למרק שקדי מרק מקמח מלא, או קרוטונים מקמח מלא. יתרון נוסף, אחרי שהמרק יתמזג עם הורמון הגדילה שלהם, תצטרכו לשטוף רק סיר אחד.

ילדים מבשלים: זה לא רק שם של ספר. זאת הצעה לפעילות של אחר הצהריים עם הילדים. מי אמר שאחר הצהריים הוא זמן שמתאים רק לפאזלים וליצירות מופת. למה שלא תבשלו עם הילדים? משום מה בישול עם הילדים מסתכם בדרך כלל בכדורי שוקולד ובהרבה לכלוך. אז זהו שאפשר גם אחרת. תחליטו מראש מה מבשלים. אפשר להכין דברים פשוטים, אך אם ממילא אחר הצהריים מוקדש לסדנת בישול ביתית, אז למה שלא תכינו דברים מיוחדים? תקנו ספרי בישול של אוכל בריא. ישנם גם ספרי בישול של אוכל בריא לילדים שמכילים מנות מעוצבות ויפות.

רציתם יצירות מופת? כדאי שהילדים יכינו מראש את רשימת המצרכים שיש לקנות. תקנו את הכול מראש. תחליטו ביחד על יום בשבוע שהוא יום בישול עם הילדים. (רצוי לא לבחור את יום חמישי עם הלחץ שלקראת שבת). מה יצא לכם מזה? ניצול מרבי של זמן איכות וילדים שישמחו לאכול את פירות יצירותיהם בארוחות הצהריים.
 

 

לכל הטורים של שרה בר אשר, היכנסו!

 

שרה בר אשר - נטורופתית, מעבירה סדרה בת חמש הרצאות בנושא: "משפחה בריאה", בימי רביעי בשעות 20:30 – 22:00. עלות הסדרה – 100 ₪, עלות מפגש בודד – 30 ₪ על בסיס מקום פנוי. 
פרטים והרשמה במרכז הרב תחומי מודיעין, טל: 086226756, 086226773.
orly_k@modiin.muni.il , Eti_l@modiin.muni.il


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן