צאו מהפייסבוק!

מי שאוסף את הידיעות שלו רק דרך הרשתות החברתיות עלול לחשוב שבאמת קיימת מדינת תל אביב , אבל אם תצאו רגע החוצה תגלו שהאמת קצת שונה

חדשות כיפה דורון ביינהורן 23/06/14 17:06 כה בסיון התשעד

צאו מהפייסבוק!

"ישנה יחידה צבאית המתארחת ביישובנו. אנו מחפשים משפחות שיכולות לארח את החיילים למקלחות מחר בשעות אחר הצהריים. אנא השיבו במייל חוזר כמה חיילים ברצונכם לארח"

הודעה זו התקבלה במייל היישובי שלנו באחד מהערבים של השבוע שחלף. בהמשך התקבלו הודעות על איסוף עוגות וצ'ופרים לחיילים ועוד ועוד.

מי שמסתובב בפייסבוק או ברשתות החברתיות האחרות יכול לקבל את הרושם שעם ישראל חצוי בימים אלו. הצד הימני והדתי של המפה דואג ומתפלל שימצאו את הבנים, והצד השמאלי והחילוני מאשים את ההורים שמאשרים לילדים לנסוע בטרמפים או את הכיבוש שמכריח את הערבים לפעול בשיטות אלו.

אבל האמת רחוקה מכך. עם ישראל ברובו מאוחד. מאוחד עם מחלוקות של ימין ושמאל, מאוחד עם מחלוקות על נושאי דת, מאוחד עם הרבה מאוד דעות שונות, אבל עם ישראל מאוחד.

צאו מהפייסבוק ותראו את עם ישראל בשיא תפארתו. אל תתפתו לשיח המתחולל בתקשורת, אל תתפתו לסטטוסים או תגובות של אנשים קטנים.

בצומת גוש עציון, כמה מאות מטרים ממקום החטיפה הוקמה "הפינה החמה", הפינה הוקמה לפני 13 שנה לזכרם של צחי ששון וד"ר שמואל גיליס הי"ד שנרצחו על הציר בדרכם הביתה. הפינה פתוחה כל יום מבוקר עד לילה במטרה לתת לחיילים המשרתים באזור ולכוחות הביטחון הנוספים תשומת לב ואהבה. בפינה החמה שתייה חמה וקרה, עוגות ומרקים והכל מעשה ידי תושבי גוש עציון ואפרת שמפעילים את הפינה בהתנדבות.

בימים האחרונים הגיעו כוחות רבים לאזור הגוש, תושבי האזור התגייסו למלא את הפינה החמה בכל טוב, אל תושבי האזור הצטרפו אנשים טובים מכל קצוות הארץ והעולם. אלפי עוגות נאפו או נקנו והובאו לפינה החמה.

השבוע עברתי ליד אחת מנקודות האיסוף של החיילים שמבצעים את החיפושים באזור גוש עציון, קרוב למאה חיילים יושבים ומחכים לתדריך. פתאום מגיע רכב אזרחי ממנו יוצאים כמה ילדים עם בקבוקי שתייה קרה וקופסאות של מאפים מתוקים, אחד החיילים צוחק ואומר לי "לפי הקצב של הפינוקים לא נוכל לעשות את החיפושים מרוב שנשמין".

אני לא עוצם עיניים, יש ניתוק, אפשר לפעמים להרגיש את "מדינת תל אביב". שכנה סיפרה לי שחברים "תל אביבים" שלומדים איתה שלחו לה השבוע הודעות: "אנחנו איתכם, תהיו חזקים". זה לא הבן שלה, היא קשורה אליו פחות או יותר כמו שהם קשורים אליו. מה זה "איתכם"? הילדים שנחטפו שייכים רק לציבור הדתי/מתנחלים? אז ברור שיש פערים, אבל רוב רובו של עם ישראל מאוחד ומרגיש שייך.

לפעמים הכוחות של העם הזה מתגלים רק בעת צרה, אבל הכוחות האלו תמיד שם.

זה המייל שהגיע לתיבת המייל שלי כמה דקות לאחר שקיבלתי את המייל שפתח את הטור הזה.

"תודה רבה! הרשימה התמלאה.

מי שלא השבנו לו במייל חוזר יצטרך להמתין לפעם הבאה..."

אשריכם ישראל!