האח שומר שבת?

המתמודד הדתי בתוכנית "האח הגדול", יורם כהן, דרש מההפקה לחרוג מהנהלים ולהתיר לו להתנתק מהמיקרופון הצמוד בשבת. עם זאת, המצלמות ימשיכו לתעד גם לאחר הקידוש

חדשות כיפה אורי פולק 09/12/10 00:00 ב בטבת התשעא

האח שומר שבת?
יחצ, צילום: יחצ

תקדים שומר שבת בתולדות תוכנית הריאליטי "האח הגדול": המתמודד הדתי אשר משתתף החל מאמש (ד) בעונה הישראלית השלישית של התוכנית, יורם כהן, דרש מההפקה להסיר בשבתות את המיקרופון המוצמד לכל מתמודד במהלך כל תקופת ההשתתפות בתוכנית.

יצוין כי למרות שמדובר בבקשה המנוגדת לתקנות התוכנית העולמית, לפיהן על כלל המשתתפים בתוכנית לענוד מיקרופון צמוד לכל אורך השידורים, נעתרה ההפקה הישראלית לבקשתו של כהן - אשר התעקש על כך עם הפקת התוכנית כתנאי להשתתפותו.


(יורם כהן, צילום: יחצ)


כזכור, דבר השתתפותו של כהן, המתמודד הדתי השני בתולדות שידורי התוכנית, נחשף לראשונה בכיפה לפני למעלה משבוע. כהן (50) תושב עפרה, נשוי ואב לשמונה. כהן נולד בנתיבות אך חזר בשאלה בסוף תקופת לימודיו בתיכון והתגייס לצה"ל. בסוף שירותו הצבאי חזר בתשובה ופנה ללימודים בישיבת "מרכז הרב" במשך כשבע שנים. לאחר לימודיו בישיבה עסק בצילום עיתונאי ובצילום אירועים, תפקיד בו החזיק עד שבחר להקים יקב בוטיק ייחודי, "תניא", הממוקם בעפרה והמייצא כ-40,000 בקבוקים בשנה.

עם זאת נזכיר כי על אף הצלחתו של כהן בהתמודדות מול חוקי התוכנית, צילומי התוכנית בשבת מהווים אף הם בעיה הלכתית איתה לא הצליח להתמודד. הרב דוד לוי התייחס לצילומי התוכנית בשבת וקבע כי קיים "איסור חמור ביותר הוא שיצלמו אותך בשבת ולא משנה מתי משדרים". לדבריו קיימים איסורים נוספים בהשתתפות בתוכנית "אולם חילול שבת, שזהו חילול השם, הוא סיבה מספקת"