מינוי מתסכל

הרב וייס, הרבצ"ר הקודם על מינויו של הרב פרץ: "זה מתסכל", לטענתו ראוי היה לבחור את הרבצ"ר מתוך המערכת

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 28/01/10 00:00 יג בשבט התשע

מינוי מתסכל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

נראה היה שמינויו של הרב פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי התקבל באהדה בחוגים שונים. אלא שכבר אתמול מחה הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וייס, על המינוי והגדיר אותו כ"מתסכל".

בראיון לתכנית בצהרי היום ברדיו קול-חי אמר הרב וייס כי מינוי הרב הראשי החדש היה צריך להגיע מתוך המערכת, ושיש צורך למנות דווקא מישהו שצמח מבפנים. "אמרתי לראש אכ"א כבר לפני שבועות אחדים שהייתי מעדיף מאוד שהמינוי לרבצ"ר יהיה מינוי שמגיע מבפנים. גם כשאני התמניתי לרבצ"ר היו שמות רבים שהועלו מבחוץ ואני שמח שבסוף התבונה גברה ומינו אדם מבפנים" אמר הרב וייס.


"הצבא לא עושה כדבר הזה בשום חיל אחר" (הרב וייס, צילום: דובר צהל)


הרב תיאר את התסכול של הרבנים המשרתים כרבנים צבאיים זוטרים במשך שנים. "רבנים שנמצאים משך דור שלם בתוך העשייה הצה"לית וברגע האחרון, רגע לפני שהם מגיעים לפסגה, מבצע הצבא מעקף וממנה מישהו מבחוץ - זה מתסכל. הצבא לא עושה כדבר הזה בשום חיל אחר, לא במינוי קצין חינוך ראשי ולא במינוי קצין רפואה ראשי. אנשים גדלים בתוך המערכת ובסופו של דבר מגיעים לראשות המערכת. אני חולק על ההנחה הצה"לית שאין מישהו פנימי שגדל במערכת ושהגיע לבשלות הראויה. בנקודה הנוכחית אל"מ הרב שלמה פרץ הוא מועמד שונה, מועמד אחר, אבל ללא ספק מועמד מאוד ראוי שיש בו צדדים מאוד חיוביים שיכלו להוביל את ראשות הרבנות הצבאית".

עם זאת, הדגיש הרב וייס כי "אם המערכת מחליטה לקחת רבצ"ר שלא משורות הצבא, הרב רפי פרץ הוא המועמד הראוי ביותר האפשרי".

מחאה נוספת התעוררה לאחר שהוריהם השכולים של הלוחמים סמל גיל צוריאנו ז"ל וסמל אסף רוזנברג ז"ל שנהרגו ב"אסון הכבל" בו שימש הרב פרץ כטייס מסוק היסעור ממנו נפלו החיילים. לדבריהם פרץ מנע מצוות המסוק להעניק להם עזרה לאחר שהכבל אליו היו מחוברים נקרע והוא אף ננזף על כך.

עו"ד המייצג את המשפחות שלח אתמול מכתב לשר הביטחון ולרמטכ"ל. "זה מינוי פסול מוסרית" ציין במכתב "אדם כזה שישב בקוקפיט 50 דקות ולא סייע לנפגעים בטענה שאלו ההנחיות לא יכול להיות סמכות רוחנית ותורנית."


מדובר צה"ל נמסר מנגד: "צר לנו כי עניין זה מועלה נגדו גם אם הוא בא מהלב ועקב צער כבד שאין לו מזור. בעקבות האירוע הוחלט בשעתו לצד מספר החלטות נוספות לנקוט הליך של צעד פיקודי נגד רס"ן פרץ. מבלי להמעיט בחומרת האירוע ובהליך הפיקודי שננקט הוחלט כי אין בהליך זה כדי לפסול את הקצין מלכהן בתפקידים נוספים בצה"ל. סא"ל (מיל) פרץ משמש טייס ומדריך טיסה עד היום בבית הספר לטיסה של חיל האוויר לשביעות רצונם המלאה של מפקדיו. מועמדותו לתפקיד הרבצ"ר נשקלה ביסודיות על ידי כלל הדרגים המקצועיים והפיקודיים בצה"ל ונמצא כי הוא מתאים למלא תפקיד זה."

הרב רפי פרץ נבחר להחליף את הרב אביחי רונצקי בתפקיד לאחר כהונה בת ארבע שנים. הרב פרץ הוא טייס מסוקים בדרגת סגן-אלוף (מיל), ומשמש כראש המכינה הצבאית "עצם" שבעבר שכנה ביישוב עצמונה שנהרס במהלך תוכנית ההתנתקות.