"בלי נערי הגבעות"

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר אמר ח"כ אורלב כי מפלגתו תהיה "בלי נערי גבעות, בלי כהנא ובלי מרזלים למיניהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/08 00:00 ד בטבת התשסט

"בלי נערי הגבעות"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

מסיבת עיתונאים של מפלגת הבית היהודי התקיימה היום (ד) בבוקר. במסיבה נשאו דברים הרב פרופ הרשקוביץ, ח"כ אורלב ואורי אורבך, שלושת המועמדים הבכירים ברשימה. לאחר סקירה של חברי הרשימה ופעלם עד כה, התייחס הרשקוביץ לנסיון האיחוד וכשלונו, תוך טענה כי פרישת חלק מחברי הרשימה, נעשתה על רקע שאיננו אידיאולוגי אלא מתוך דאגה לאינטרס האישי : "ביסודו של הבית היהודי היה רעיון לאחד את כל הכוחות ששותפים לחזון הזה, במסגרת זו את הציונות הדתית ולא רק את חובשי הכיפות. יש ציבור רב ששותף לערכים הללו וכואב את אבדן הערכים הללו. וכפי שבכל בית יש מקום לכולם בבית היהודי יש מקום לכל מי שרואה עצמו שותף לחזון הזה. בימים האחרונים הייתי שותף לניסיון ליצירת האיחוד הזה. לדאבוני גיליתי שהמחלוקות אינן אידיאולוגיות. ארץ ישראל יקרה לי לא פחות ואולי יותר מאשר לכל אחד מהאיחוד הלאומי. הייתה כאן כיסאולוגיה וניסיון השתלטות. אני לא רגיל לצורת התנהלות כזו לא ברבנות ולא באקדמיה ואני לא מוכן לקבל התנהלות כזו". כמו כן קבע הרשוקביץ כי בראש מעייניה של מפלגת הבית היהודי יעמוד החינוך: "שבו לצערנו אנחנו רואים פשיטת רגל של ערכים ואבדן זהות. יש צורך להחזיר את החינוך לעצמו".


מפסיקים להיות פראיירים


ח"כ זבולון אורלב, שנשא את דבריו לאחר מכן, ניסח את המשפט שאולי יהפוך למשפט מכונן בימים הקרובים, ובו הסביר כי אין מקום במפלגתו למי שבעיניו נחשבים כאופוזיציה למדינה: "בלי נערי גבעות, בלי כהנא ובלי מרזלים למיניהם". אורלב הוסיף כי "מרזל ונערי הגבעות מחללים את שמה של הציונות הדתית, מחללים את הכיפה הסרוגה. מי שמשליך אבנים על חיילי צה"ל, מקלל ונלחם במדינת ישראל, אינו חלק מהציונות הדתית. זו הסיבה שאנחנו לא רק מתפללים לשלום המדינה אלא מוסרים נפשנו למענה".


גם אורי אורבך בחר לתקוף, ואמר כי "אנחנו מפסיקים להיות פראיירים. לא נהיה זנב של מישהו אחר, לא של מי שמבטיח שבועיים לפני הבחירות הבטחות כדי לקבל תמיכה שלנו ולאחריהן מנסה להתנער מאיתנו, ולא נהיה פראיירים של גופים קיקיוניים קטנים שמנסים ללמד אותנו מהי אהבת ארץ ישראל ותורת ישראל. אנחנו פועלים על פי כללי משחק של מדינה דמוקרטי", אמר אורבך, "הסתדרנו שנים ארוכות עם דברי תורה והלכה ועם פקודות, כי הפעלנו את הראש. לא השתגענו. מי שמקים תשתית לבית יהודי לא יכול כל היום להתחרע ולהתפרע".

עם זאת, הוסיף הרשקוביץ בסוף האירוע כי אין במפלגת הבית היהודי חופש הצבעה בנוגע לנאמנות ולמחויבות לארץ ישראל.

ח"כ אורלב, סימנתם לא מעט אויבים במסיבת העיתונאים - נערי הגבעות, את המרזלים והכהניסטים, את הפורשים ואת האיחוד הלאומי. התקיפה הייתה מאוד דומיננטית בדברים שנשאתם.

"תראה, צריך שהציבור לא יתבלבל, וידע מי הוא מי הוא עומד. יש את מפלגת הבית היהודי-המפד"ל, שתהיה שותפה בשלטון ושותפה להובלת המדינה, מכבדת את צה"ל, החוק והדמוקרטיה, ומצד שני יש רשימה שיש בה מרזלים למיניהם, שמרביצים לחיילים, משליכים אבנים וקוראים לסרב פקודה. צריך שהציבור ידע מי המתאחד ומי דאג לפילוג רק מסיבות אישיות. הסלחנות רבת השנים למתפלגים גרמה נזק חמור למדינת ישראל ולמתיישבים, והסלחנות הזו צריכה להפסיק. צריך לדעת מי הטובים ומי הרעים".