שואה חדשה

הרצח של בנזיר בוטו הפחיד את רבקה שמעון, לדעתה כל אירוע הסטורי קשור להיסטוריה של עם ישראל והרצח שבוצע הוא תזכורת חוזרת לשואה חדשה. תתכוננו.

חדשות כיפה רבקה שמעון 02/01/08 00:00 כד בטבת התשסח

איזו אישה יפה ונהדרת, הרהרתי לי ביני לביני כשראיתי את תמונתה של בנזיר בוטו מעל דפי העיתון, עת צולמה רגע לפני שנרצחה. מה אני יודעת עליה, על דמות המנהיגה הזו מפקיסטן? לא הרבה. מה אני יודעת על פקיסטן? רק מה שמדווחים לי בעיתונים. לא הרבה.


האם היא הייתה טובה לעמה, האם הייתה טובה מאחרים שקדמו לה או שהחליפו אותה בשלטון. גם זאת לפעמים נדע רק בפרספקטיבה היסטורית. מה כבר אנחנו יודעים.


ההיסטוריה העולמית ידעה כבר התנקשויות במנהיגי מדינות. מלחמת העולם הראשונה הוצתה בגלל ההתנקשות ביורש העצר האוסטרו-הונגרי. רצח הנשיא קנדי זכור לי כמאורע שהכה את הלבבות ברחבי העולם. גם היום, עם כל מה המידע שיש לנו עליו, על מדיניותו ועל משפחתו, התנקשות זו שרב הנסתר בה על הגלוי, עדין מהדהדת כטראומה בינלאומית.


לא מזמן ארגנה עירית ירושלים פעילות תרבותית של סיורים ליליים חינם בלילות חמישי במוזיאונים- לילות לבנים כינו זאת. בסיור שערכנו ב"מרכז למורשת בגין" הופתעתי לגלות שבכל מהלך הסיקור של תהליך השלום ובקורו של אנואר סאדאת בארץ, העלימו מן המבקרים המציפים את המוזיאון את המידע שאנואר סאדאת נרצח בארצו ע"י מוסלמים קיצוניים. כאילו הרצח לא התרחש כלל. איך אפשר במוזיאון שמכבד את עצמו להעלים כזה מידע? ולהבדיל - רצח ראש ממשלתנו יצחק רבין ז"ל עדין ממשיך לפלג אותנו מימין ומשמאל ולא יורד מסדר יומנו.



ועכשיו - מנהיגה בפקיסטן.


משום מה כשהנרצחת היא אישה, הרצח מזעזע יותר. אותה יד שהורתה על בצוע הרצח, היא יד אכזרית שלא בוחלת במאום. ערלת לב מוחלטת. האם יצית הרצח של בנזיר בוטו את הודו ופקיסטן למהומות שיגררו אותם למלחמה? עוד נחיה ונראה.


ובינתיים , אני שואלת את עצמי , האם אנו שמים לב לרוע החדש שהולך ומתפשט וקונה לו שביתה בעולמנו? האם אנו מפנימים את המסר, שהאסלאם הוא התנועה העולמית הרצחנית החדשה שמטלטלת את עולמנו? עוד אנו מלקקים את פצעי השואה, ושואה חדשה בפתחנו.


אירועים היסטוריים תמיד קשורים קשר הדוק להיסטוריה של עם ישראל. מבלי להיכנס לדיון למה הייתה שואה, אחרי ששים שנה ניתן לומר בוודאות, שהשואה הייתה הטריגר להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. השואה באירופה דחפה את עם ישראל לארצו וגרשה אותו מגלות של אלפיים שנה. השואה היותה אירוע מספיק מזעזע , שיניע את אומות העולם להכיר בעובדה שאנו זקוקים למדינה משלנו. ספק רב אם היו מגיעים למסקנה כזו בלעדיה. זה כנראה נובע גם מנקיפות מצפון אנטישמיות.


ואם כן, עלינו לשאול את עצמנו- למה שואה חדשה? למה אסלאם? מה אנו מתבקשים לעשות עכשיו?

לכאורה נדמה שהויכוחים בין שמאל לימין בארץ הם על רקע פוליטי, או על שטחים, או על זכויות שלנו או אחרים. לכאורה ויכוחים אידיאולוגים.


באותו שבוע שבו נרצחה בנזיר בוטו, נורו מטווח קצר שני בחורי חמד, חיילים, אוהבי ארץ ישראל ונחליה. גם שם השיגה אותם ידם הרצחנית של נציגי האסלאם.


יש קשר הדוק בין מנהיגה בפקיסטן לרצח ישראלים במעיינות חברון. האסלאם הוא התנועה החדשה המניעה את אמות הסיפים של העולם. האסלאם יכול להתהדר בנוצות של קיפוח, של נישול, של אדמות, של מסכנות. בסך הכל הוא הטריגר החדש שיזעזע את העולם למלחמה חדשה. המלחמה הזו נועדה בשבילנו- שנבין ונדע את מקומנו בעולם, את תפקידנו. שלא יבלבלו לנו את המוח בזכויות והסכמים. הארץ הזו שלנו, הר הבית שלנו, תפקיד לנו בעולם- ועד שלא נפנים את המסר שואה מוסלמית תפגע במנהיגות יפות בעולם, ולא עלינו, מה הם מסוגלים לעשות לנו.