הרב דב ליאור לתושבי עמונה: אין לתמוך במתווה נכסי נפקדים

"במציאות הנוכחית אין לקבל שום פשרה" אומר הרב ליאור ומדגיש כי העתקת היישוב משמעותה "כאילו התושבים מודים שהאדמה שייכת לנוכרי זה בחינת 'לא הודה בארצו'"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 14/12/16 12:10 יד בכסלו התשעז

במכתב פנימי של הרב דב ליאור לתושבי עמונה, שהגיע לידי מערכת 'כיפה', אומר הרב כי אין לקבל את מתווה נכסי נפקדים משום שהוא מהווה פשרה בה מודים לכאורה תושבי עמונה כי האדמה שייכת לנכרים.

"נשאלתי על ידי אחד התושבים האם יש עניין לתמוך בפשרה שדובר עליה בזמן האחרון והיא להעתיק את היישוב לחלקה אחרת או אדמות שנקראו נכסי נפקדים" כתב הרב ליאור. "התשובה היא אחת לפי תורתנו הקדושה ארץ ישראל שייכת אך ורק לעם ישראל ואין לשום עם בעלות על ארצנו אלא אם כן קנה מיהודי".

"לכן במציאות הנוכחית אין לקבל שום פשרה שכאילו התושבים מודים שהאדמה שייכת לנוכרי זה בחינת 'לא הודה בארצו'" הדגיש הרב ליאור. "אי לכך יש לעמוד בתוקף על זכותנו האלוקית על מרחבי ארצנו".

"השם אלוקי מערכות ישראל ייתן את הכח והתבונה לתושבים היקרים ולא ליפול בייאוש או בחלישות הדעת .לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב. אנו מקווים שה' יסכל את כל המחשבות והמזימות שמקורם בחולשה ויישלח עזרו מקודש והארץ תישאר בידי בניה הנאמנים".


(צילום: מכתבו של הרב דב ליאור)