המתנ"ס בגבעה הצרפתית מתעלל בקהילה הדתית

בשל פרסום טענות נגד המתנ"ס בכתבה בכיפה הודיעה מנהלת המתנ"ס לקהילת נופת צופים כי שיתוף הפעולה עמה יופסק והם לא יוכלו לקבל את תקציב העירייה יותר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 09/06/16 14:29 ג בסיון התשעו

המתנ"ס בגבעה הצרפתית מתעלל בקהילה הדתית
צילום מסך, צילום: צילום מסך

התנהלות בריונית במתנ"ס הקהילתי של הגבעה הצרפתית כנגד הקהילה הדתית בשכונה. מוקדם יותר פורסמה ב'כיפה' כתבה על ביטול הופעתו של זמר דתי בפסטיבל שבועות שמתקיים היום בשכונה בשל היותו דתי יום לפני המופע המתוכנן. התירוץ הרשמי הראשוני היה שהתושבים טוענים שיש יותר מידי זמרים גברים והם מעוניינים בנשים.

בחברה למתנ"סים ניסו לטעון כי הסיבה היא רק אי התאמה של המופע לאירוע הספציפי הזה וכי לא מדובר במשהו מעבר לזה וכי מדובר בחוסר הבנה בין הצדדים אך התנהלות אנשי המתנ"ס כמה דקות לאחר פרסום הכתבה הראה כיצד פועל המתנ"ס בגבעה הצרפתית.

אנשי הקהילה הדתית קיבלו מכתב רשמי עליו חתומה המנהלת של המינהל נעמה כץ ובו נאמר להם, כי בשל דבריהם בכתבה המינהל החליט להפסיק את תקצוב אירועי הגרעין. זאת למרות שאין לו כל סמכות לכך ומעבר לעובדה שלא נעשתה ישיבת מינהל כנדרש על פי החוק.

במינהל יודעים שישנם חברים דתיים בהנהלה שימנעו את ההתנהלות האלימה והבריונית כלפי התושבים הדתיים בשכונה, שסובלים בשנים האחרונות מהתעלמות כמעט מלאה מצרכיהם התרבותיים ולכן בחרו לשגר את ההודעה מבלי לכנס את המינהל.


"זה כמה שנים שבהחלטה מוצהרת של המנהל שהוא גוף ציבורי שממומן על ידי העירייה אין תכנים בעל אופי דתי או שמועברים על ידי אנשים דתיים במרחב הציבורי בשכונה. אין תמיכה לוגיסטית. לאחרונה חל שינוי לטובה ולכן התעוררו קולות בשכונה "השכונה הופכת להיות דתית"', סיפר מוקדם יותר ל'כיפה' רכז הגרעין הקהילתי בגבעה הצרפתית, תמיר דורטל.

לדבריו, הוא וחבריו חשים ב"הדרת דתיים", "אומרים לנו שנוכל לעשות דברים לדתיים רק מעבר לכביש בשכונת רמת אשכול אך לא אצלנו שזו שכונה חילונית".

דורטל מסר ל'כיפה' בתגובה על ההחלטה האחרונה: "עצוב לי שכך הגיעו פני הדברים ושפונים לפעול בכוחנות במקום להוכיח במעשיהם את הרצון לשתף פעולה לרווחת כל תושבי השכונה".

מהחברה למתנ"סים לא נמסרה תגובה.