Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
ישיבת "שבות ישראל" באפרת תסגר - כיפה

ישיבת "שבות ישראל" באפרת תסגר

ראש הישיבה, הרב רוזנצוייג הודיע כי בשל מחסור בתלמידים הישיבה תיסגר בשנה הבאה. "ניסיתי למשוך אליה תלמידים לחזון שלי אך לצערי ללא הצלחה מרובה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/04/16 14:59 כד באדר ב'

ישיבת "שבות ישראל" באפרת תסגר
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

הרב יוני רוזנצוויג ראש ישיבת 'שבות ישראל' שבאפרת הודיע על סגירתה של הישיבה בשנה הבאה בשל מחסור בתלמידים. מדובר בישיבה ותיקה שהוקמה לפני כמעט 40 שנה. מייסד הישיבה הוא הרב יהושע בן-מאיר, ובעבר עמד בראשות הישיבה הרב שבתי רפפורט.

"בשנתיים וחצי האחרונות עמדתי בראש ישיבת שבות ישראל שבאפרת. ניסיתי להרים את ישיבת ההסדר, למשוך אליה תלמידים לחזון שלי, אך לצערי ללא הצלחה מרובה. בסוף השנה הקרובה הישיבה תיסגר", כתב הרב רוזנצוויג בדף הפייסבוק שלו.

הרב רוזנצוויג שמשתייך לרבני בית הלל עורר סערה בעבר כאשר כתב על כך שהחליט בעיצומה של סערת החורף להרים את מפסק החשמל בשבת מחשש פיקוח נפש, זאת למרות שמבחינה הלכתית הנושא מוטל בספק ורבנים אחרים טענו כי לא הייתה הצדקה לחילול השבת וכי גם אם ישנו היתר הלכתי למעשה אין לפרסם זאת בצורה פומבית לאנשים שאינם מתמצים בניואנסים של ההלכה.

הרב רוזנצוייג אמר בשיחה עם 'כיפה' כי סגירת הישיבה אינה סופית וכי הוא מקווה שהיא תקום שוב לאחר פרק זמן כשהוא מציין שקמפוס הישיבה לא יישאר ריק. "חשוב להדגיש שאנו מקווים שהסגירה של הישיבה תהיה רק זמנית. בעזרת ה' עוד יתפקד כולל בקמפוס של הישיבה, ואולי הוא יוכל להוות גרעין לצמיחתה המחודשת. ישיבת שבות ישראל הינה בעלת עבר מפואר, וחזון חשוב לציונות הדתית, ואנו מקווים עוד לראות את החזון הזה מתגשם", אמר הרב רוזנצוייג.

לאחרונה ניסו יזמים להקים בישיבה מסלול מוזיקה מיוחד בניהולו של הזמר והמוזיקאי, יהודה לויכטר. כעת לא ברור אם המסלול אכן ייפתח בסוף ואם היוזמים יצליחו להשיג את המימון הנדרש להפעלתו בקמפוס הישיבה.

בצעד מפתיע ביקש הרב רוזנצוייג בעמוד הפייסבוק שלו את עזרת הגולשים למציאת עבודה לשנה הבאה לאחר סגירתה של הישיבה, "ברוך ה' יש לי עוד הרבה עיסוקים, אך מן הסתם יתפנה לי זמן בשנה הקרובה, ועל כן אני שולח לחמי על פני המים. אם יש למי מחבריי הצעות עבודה לשנה הבאה, אשמח מאוד לשמוע", כתב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן