רבע מהמוהלים והרבנים עורכי החופות - לא מדווחים על הכנסותיהם

במסגרת מבצע מיוחד שערכו ברשות המיסים התגלה כי מוהלים ורבנים המספקים שירותי דת לא דיווח על הכנסותיהם

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/12/15 12:57 כז בכסלו התשעו

רבע מהמוהלים והרבנים עורכי החופות - לא מדווחים על הכנסותיהם

במסגרת מבצע מיוחד שנערך בכל רחבי הארץ בשבוע שעבר, נבדקו על ידי מס הכנסה למעלה מ-400 מוהלים ורבנים המספקים שירותי דת שונים כגון עריכת חופות. במסגרת הבדיקה התגלה כי כ-25% מהרבנים שנבדקו מעולם לא פתחו תיק ברשות המסים ומעולם לא דיווחו על הכנסותיהם.

רבנים ומוהלים שמספקים את שירותי הדת מעידים כי לרוב אינם דורשים תשלום עבור השירות אך פעמים רבות הם מקבלים 'מעטפות' מבעלי השמחה. רב אחד טען בפני מס הכנסה כי "אני לא דורש כסף עבור עריכת חתונות, אני אפילו מסרב! רק פעם אחת נתנו לי 500 ₪". רב נוסף אמר שלא ידע שהוא צריך להוציא קבלות עבור תשלום, ושניים אחרים טענו שאת המעטפות עם הכסף שהם מקבלים הם אפילו לא פותחים אלא מעבירים ישר לתרומה.

מנגד, בין נותני שירותי הדת שנבדקו ולהם כן קיים תיק במס הכנסה, נמצא ש-3% בלבד לא דיווחו על הכנסותיהם במלואן - ממצא חריג לטובה ב"נוף" הביקורות. הבדיקות נערכו על סמך מיפוי מראש של המשרדים ע"י הזמנת רשימות מהמועצות הדתיות לגבי עורכי החופות, איתור רשימות מוהלים שנלקחו מהאינטרנט וכן, על בסיס ידע קודם בהם קיימים חשדות לכאורה לאי רישום הכנסות.

ימים ספורים לפני בדיקת מס הכנסה אצל הרבנים, נערכה בדיקה ארצית אצל נותני שירותי נוספים בתחום השמחות, ביניהם אולמי אירועים, סלוני כלות וכו'. במסגרת אותו מבצע התגלה כי ב-44% מהעסקים שנבדקו התגלו כי חלקם לא מדווחים על עסקאות בהיקף כולל של כ-22,000,000 ₪ - ממצאים שכמובן יועברו גם לטיפולם של משרדי מס הכנסה.

במשרד לשירותי דת נמסר בתגובה כי בכיר במשרד בירך על פעילות הבדיקה של רשות המיסים ואמר כי "מלבד המוהלים שאיננו משמשים כרגולטרים עליהם, כל מי שהעלים מס ועובר על החוק צריך לטפל בו"