סטודנטים יזמו מסיבת פורים באמצע תענית אסתר

בפקולטה לתארים מתקדמים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב קבעו מסיבת פורים בצהריי תענית אסתר, ללא התחשבות בסטודנטים הדתיים. בעקבות פניית כיפה הם אומרים: נדחה או נקדים המסיבה ביום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/02/15 16:14 ג באדר התשעה

סטודנטים יזמו מסיבת פורים באמצע תענית אסתר
shutterstock, צילום: shutterstock

דבר ידוע הוא שאוניברסיטת תל אביב אינה מצטיינת בידע נרחב בנוגע ליהדות, אך הפעם הצליחו סטודנטים באוניברסיטה לגרום לכעס של ממש בקרב הסטודנטים הדתיים כשקבעו מסיבת פורים באמצע תענית אסתר.

בפרוספקט שהגיע לידי 'כיפה' על ידי סטודנטים דתיים נקראו הסטודנטים להגיע למסיבת פורים במדרשה ביום רביעי הבא, בו חלה תענית אסתר.

"כידוע פורים יוצא השנה על תקופת בחינות (5.3.15), ובעוד שאר הסטודנטים יהיו בתאריך זה בבית, אנחנו הסטודנטים לתארים מתקדמים נמשיך את העבודה במעבדה. לכן החלטנו לארגן חגיגת פורים לסטודנטים בפקולטה ביום רביעי, 4.3.15 החל מהשעה 12:00 ועד 16:00 ברחבה של סאקלר", נכתב בהודעה שהופצה לסטודנטים.

"מה בתכנון? בירה ב-10 שקלים (כי אם יש יום בשנה שאפשר לבוא קצת שיכורים למעבדה זה פורים) ותחרות תחפושות עם פרס! המנצח יהיה זה עם התחפשת המושקעת והמקורית ביותר, אז בואו מוכנים! ניתן יהיה לבוא אל עגלת הבירה מחוץ לסאקלר ולהציג את התחפושת במשך ארבע השעות שנהיה שם (אין צורך להיות נוכחים במשך 4 שעות). הזוכה יוכרז בשעה 16:00 ואנחנו נגיע למעבדה שלו כדי לתת את הפרס", הוסיפו.

"אנחנו מניחים שלא מדובר במשהו שנעשה בכוונה, אבל עדיין היה אפשר להתחשב בנו מראש", סיפרו הסטודנטים הדתיים ל'כיפה'. "בפעם הבאה כדאי לבדוק את הנושא קודם. הרי לא היו מתבלבלים ועושים חגיגה ביום השואה ביום השואה או ביום הזיכרון, נכון? אפשר היה למנוע גם את הטעות המקוממת הזו".

חשוב לציין כי על הפרוספקט חתומים גם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, אך לא מדובר במיזם של האגודה עצמה אלא של נציגי הסטודנטים לתארים מתקדמים.

בעקבות פניית כיפה הבהירו המארגנים כי לא היו מודעים לעובדה שמדובר בתענית אסתר, והדבר נעשה בשוגג, וידחו או יקדימו את המסיבה ביום, אך יחד עם זאת לא ברור מדוע לא ביררו את הנושא קודם לכן.

(צילום: צילום מסך)