Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
הליכוד והבית היהודי ביטלו השתתפותם בכנס הקרן החדשה לישראל - כיפה

הליכוד והבית היהודי ביטלו השתתפותם בכנס הקרן החדשה לישראל

בעוד כשבועיים יתקיים כנס של הקרן החדשה לישראל בתל אביב. לאחר שהתברר לליכוד ולבית היהודי כי מדובר בכנס של הקרן בוטלה ההשתתפות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/02/15 11:04 יג בשבט התשעה

בעוד כשבועיים יתקיים בנמל תל אביב כנס 'ועידת ישראל לדמוקרטיה' של עיתון הארץ, כשאחד מנותני החסות העיקריים בו היא הקרן החדשה לישראל, הנחשבת לעויינת לימין.

בעקבות הגילוי הודיעו חברי הכנסת של הליכוד שאמורים היו להשתתף בכנס - צחי הנגבי, ציפי חוטובי וזאב אלקין כי הם מבטלים השתתפותם, זאת בשל התנגדות עקרונית להשתתפות בכנסים של הקרן 'העוסקת ללא הרף בהשחרת פניה של ישראל'.

בדברים שפורסמו באתר 'מידה' נכתב "חברי תנועת הליכוד לא יטלו חלק בכנס המאורגן על-ידי 'הקרן החדשה'", נמסר מן התנועה. "כתנועה לאומית אידיאולוגית, הליכוד לא ישתף פעולה עם גופים העוסקים ללא הרף בהשחרת פניה של ישראל. 'הקרן החדשה' מממנת עשרות ארגוני שמאל רדיקלי, דוגמת 'בצלם', 'שוברים שתיקה', 'עדאלה' ו'מחסום ווטש', האחראים לדו"ח גולדסטון. במידה ועיתון 'הארץ' יודיע כי הוא מוותר על שותפות 'הקרן' באירוע, הליכוד ישקול שנית את השתתפותו בכנס".

בתחילה הודיעו חברי הבית היהודי איילת שקד, ינון מגל ונפתלי בנט כי ישתתפו בכנס למרות העובדה שמדובר בכנס של הקרן החדשה לישראל, וטענו "כמו בשנים קודמות הבית היהודי ישתתף בוועידת הארץ, אל מול צעקות השמאל. זה חשוב ביותר דווקא במקום כזה להשמיע קול ימני גאה וברור".

עם זאת הבוקר מודיע השר נפתלי בנט כי הוא מבטל את השתתפותו והשתתפות חברי הבית היהודי. "הוזמנתי לכנס ״הארץ״. הסכמתי, על אף הקושי בזירה. גיליתי שזה גם כנס של ״הקרן החדשה לישראל״. לא אגיע. אם מעורבות הקרן תבוטל, אשמח לבוא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן